טורקיה: "מכלית הנפט האיראנית שעוכבה בגיברלטר - בדרכה ללבנון"

שר החוץ הטורקי מבלוט צ'בושולו הודיע כי הספינה "גרייס 1", שמכונה כעת "אדריאן דריה", שטה לחופי לבנון. עם זאת, שר החוץ הלבנוני טען כי "לא ידוע לנו שהמכלית בדרך אלינו"

זמן צפייה: 00:34

שר החוץ של טורקיה, מבלוט צ'בושולו, הודיע היום (שישי) כי המכלית האיראנית "גרייס 1", ששינתה את שמה ל"אדריאן דריה", נמצאת בדרכה לחופי לבנון. זאת לאחר שנטען כי הספינה נמצאת בדרכה לטוריקה. כמו כן, מכשיר לאיכון כלי שיט הראתה שהספינה אכן שינתה את מסלולה. עם זאת, שר הכלכלה הלבנוני אמר כי "לא ידוע לנו שהמכלית האיראנית בדרכה אלינו".

כזכור, המכלית "גרייס 1" נעצרה בתחילת יולי בחופי במים הטריטוריאלים של גיברלטר והייתה עצורה בידי השלטונות המקומיים במשך 45 ימים. לפני כעשרה ימים היא שוחררה, ושגריר איראן בבריטניה, חמיד באעדינג'אד, אישר את הדיווח וצייץ בחשבון הטוויטר שלו כי המכלית בדרכה למים הבין-לאומיים. "אנו מאשרים כי לאחר 45 ימים שהמכלית הייתה עצורה בגיברלטר, היא החלה את דרכה לכיוון המים הבין-לאומיים", כתב.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

לאחר 45 ימים: המכלית האיראנית עזבה את חופי גיברלטר

טראמפ ב"ג'י 7": "יש סיכוי טוב שאפגש בעתיד עם רוחאני"

דיווח: איראן מנסה להשתלט על מכליות במפרץ – בעזרת משבשי GPS

Oil Supertanker Grace 1 Sits Anchored In Waters Of The British Overseas Territory Of Gibraltar
המכלית האיראנית ''גרייס 1'' שנעצרה על ידי חיל הנחתים הבריטי | צילום: רויטרס

האמריקנים התנגדו לשחרורה, ואתמול הגישו בקשה להחרים את הנפט שנמצא על המכלית, אשר לדבריהם שווה 130 מיליון דולר אשר מיועדים לארגוני טרור. עם זאת, הרשויות בגיברלטר דחו את הבקשה ולדבריהם הטיעונים האמריקנים שעסקו בסנקציות על איראן לא תואמים את מערכת המשפט המקומית – שפועלת לפי החוק של האיחוד האירופי.

נוסף לכך, יממה לאחר שחרור המכלית, ברשת "פוקס ניוז" דיווחו כי מכלית נפט נוספת נמצאת בדרכה לסוריה, תחת הדגל של האיים סנט קיטס ונוויס. על פי הדיווח מכלית ה"בוניטה קווין" נושאת 600 אלף חביות נפט ועושה את דרכה לדובאי – שם היא תמלא דלק לקראת המסע בן החודש דרך הים התיכון לסוריה. מקורות אמרו לרשת החדשות האמריקנית כי "בוניטה קווין" מיועדת לפגוש בים התיכון שתי מכליות סוריות – ושם תתבצע העברת הדלקים לידי סוריה.