דיווח: סבא"א מצאה שרידי חומר רדיואקטיבי בשני אתרים באיראן

ה"וול סטריט ג'ורנל" פרסם כי פקחי הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית מצאו עדויות נוספות לפעילות גרעינית שמבצע הממשל בטהראן בשני מוקדים שונים - שבעבר נחסמה הגישה אליהם

View Of Water Nuclear Reactor At Arak
הכור הגרעיני "אראק" שבאיראן (ארכיון) | צילום: רויטרס

ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח היום (שבת) כי פקחי הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית מצאו שרידי חומר רדיואקטיבי בשני אתרים באיראן שהממשל בטהראן חסם את הגישה אליהם בעבר. על פי הדיווח, הממצא מצביע על כך שנעשתה במקום פעילות גרעינית ועלול אף להעיד כי פותח במוקד זה נשק גרעיני.

דיווח זה מגיע כמה ימים לאחר ששר החוץ האמריקני טוני בלינקן התייחס לסוגיית הגרעין האיראני בריאיון לרשת NBC, ואמר כי "איראן תהיה במרחק שבועות ספורים מפיתוח נשק גרעיני אם היא תמשיך להפר את הסכם הגרעין". בלינקן התייחס בדבריו גם לאזרחים האמריקניים המחוזקים בטהראן, ואמר: "יש לשחרר אותם בלי קשר לעסקה אפשרית בין ארצות הברית לאיראן על הגרעין".

עוד בחדשות 13:

חמאס על הודעת האג: "זמן לפעול נגד ה'טרוריסטים' הישראלים"

הותר לפרסום: דיאנה רז בת ה-35 היא האישה שנרצחה בבנימין,סקר חדשות 13: סער והמשותפת צונחים, בן גביר וסמוטריץ' עוברים

הכור הגרעיני באיראן
הכור הגרעיני באיראן | צילום: Getty Images/ אימאג'בנק

זו לא הייתה הפעם הראשונה שבה התייחס שר החוץ לעניין הגרעין, שכן אחת הסוגיות הבוערות מאז חילופי השלטון בארה"ב היא איראן. בשבוע שעבר הוא אמר כי "ארצות הברית תחזור להסכם רק אם איראן תשוב להתחייבויות שנסוגה מהן. ביידן הבהיר כי אם טהראן תכבד את ההסכם משנת 2015 במלואו - גם אנחנו נעשה זאת".

כמה ימים לאחר מכן, שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף השיב לבלינקן, והבהיר: "אין בכוונתנו להיענות לדרישת ארצות הברית, שנחזור בנו מהצעדים שעשינו בנוגע לגרעין. ארצות הברית היא המדינה שפרשה מהסכם הגרעין והפרה את התחייבויותיה", אמר זריף. "כעת, מחובתם של האמריקנים לשוב להסכם ולמלא אחר ההתחייבויות. כאשר נראה שהדבר אכן קורה, נשוב גם אנחנו  למלא את ההסכם".