מפקד חיל הים של משמרות המהפכה מזהיר: "ערוכים לכל תרחיש"

עלי רצ'א תנגסירי אמר כי "חיל הים וספינותיו בכוננות מלאה לשמירה על גבולותיה הימיים של איראן". זאת, בתגובה לריאיון שהעניק דו"צ, בו לא הכחיש כי צוללת ישראלית התקרבה למפרץ הפרסי

צוללת חיל הים הישראלי
צוללת חיל הים הישראלי | צילום: רויטרס

מפקד חיל הים של משמרות המהפכה, עלי רצ'א תנגסירי, אמר היום (שבת) כי "חיל הים וספינותיו בכוננות מלאה לשמירה על גבולותיה הימיים של איראן וערוכים לכל תרחיש". האזהרה באה על רקע רמיזה של דובר צה"ל לפיה צוללת ישראלית התקרבה לחופיה של איראן.

במקביל, גורם איראני רשמי אמר לרשת אל-ג'זירה: "ישראל מחפשת אחר תירוצים לגרור את האזור למתיחות, שתיצור כאוס בימים האחרונים לכהונתו של טראמפ".

כזכור, אתמול העניק דובר צה"ל הדי זילברמן ריאיון לעיתון הסעודי "אילאף", שבו לא הכחיש או אישר דיווח לפיו צוללת של חיל-הים עברה את תעלת סואץ, דרך הים האדום ואולי עד המפרץ הפרסי – אך הבהיר כי הצוללות של חיל-הים שטות בשלווה אל מקומות שונים, רחוקים וגם קרובים.

צוללת איראנית
צוללת איראנית | צילום: רויטרס

עוד כתבות בנושא >>

כוכבי בצל איום איראן לנקום החיסול: "נתקוף כל מי שיפעל נגדנו"

האקרים איראנים טוענים: פרצנו למחשבי התעשייה האווירית

איראן בכוננות – מחשש שטראמפ ייזום מתקפה טרם צאתו מהבית הלבן

זילברמן טען כי לישראל יש מידע לפיו איראן מפתחת בעיראק ובתימן מזל"טים וטילים חכמים המסוגלים להגיע עד ישראל. עוד ציין זילברמן כי ישראל עוקבת מקרוב אחר פעולותיה של איראן באיזור והבהיר שכאשר הרמטכ"ל אביב כוכבי הזהיר את איראן מלבצע תקיפה הוא כלל גם את עיראק ואת תימן בנוסף ללבנון וסוריה.

בנוסף, דובר צה"ל הבהיר כי ישראל לא תפסיק לתקוף מטרות איראניות בסוריה והיא תמנע מאיראן להתבסס בסוריה ותמנע ממנה להעביר נשק וטכנולוגיות מתקדמות לחזבאללה בלבנון. עוד ציין זילברמן כי חזבאללה מנסה או שכבר יש ברשותו יכולות טכנולוגיות המשבשות את היכולות הטכנולוגיות של ישראל, אך הדגיש כי ישראל פועלת בכדי למצוא תגובה ופיתרון לכך. זילברמן אישר כי חזבאללה מחזיק בנשק נ"ט וטען כי נשק זה לא משבש את פעילות מטוסי חיל-האוויר במרחב האווירי של לבנון.

אביב כוכבי
אביב כוכבי | צילום: צה''ל

זילברמן אישר כי בוצעו תקיפות סייבר איראניות על מטרות ישראליות וטען כי מדובר במטרות אזרחיות המחוברות לצה"ל, אך הנזק שנגרם בעקבות תקיפות סייבר אלו הוא קל. עוד מסר זילברמן כי הוא מעריך שמאמצי הסייבר של איראן יוכפלו בשנת 2021 מאחר והמלחמות הקונבנציונאליות עברו אל מסך המחשב.

כמו כן, ביום שני שיגר הרמטכ"ל אביב כוכבי את האיום הבא: "לאחרונה אנו שומעים על התגברות האיומים של איראן נגד מדינת ישראל. אם איראן ושותפיה, חברי הציר הרדיקלי, במעגל המדינות הראשון או השני, יבצעו פעולה נגד מדינת ישראל - הם יגלו שהם חברים בשותפות יקרה ביותר. צה״ל יתקוף בעוצמה כל מי שיהיה שותף, חלקי או מלא, מקרוב או מרחוק, לפעולה נגד מדינת ישראל או נגד יעדים של מדינת ישראל. אני אומר את הדברים בפשטות ומתאר לאויבינו את המצב לאשורו - מדרגות התגובה וכלל התכניות הוכנו ותורגלו".