תקדים: איראן התחייבה להתחרות מול ישראל בג'ודו

הוועד האולימפי האיראני הודיע לאיגוד הג'ודו הבינ"ל כי יכבד את התקנון וכי ספורטאיו יתחרו מול כל מדינה. עד היום סירבו האיראנים להתחרות נגד ישראל. יו"ר האיגוד הישראלי: "מברך על ההחלטה"

זמן צפייה: 00:40

הוועד האולימפי האיראני הודיע אתמול (שבת) ליו"ר איגוד הג'ודו הבין-לאומי כי הוא מתחייב למלא את התקנון האולימפי ולהתחרות מול כל מדינה, כולל ישראל. "אנו רוצים לאשר שאיראן תכבד ותמלא את התקנון האולימפי ואת עקרונות אי-ההפליה שלה".

מאיגוד הג'ודו הבין-לאומי נמסר: "לאחר שהיינו עדים בתקופה האחרונה למספר מקרים של התופעה המטרידה, שכללה 'פציעה' פתאומית או שינוי במשקל של הספורטאים האיראנים, הפדרציה הבין-לאומית לג'ודו החליטה לפעול במטרה להגן על זכויות הספורטאים לתחרות הוגנת. לאחר מספר דיונים עם משרד הספורט האיראני, הוועד האולימפי והפדרציה של הג'ודו שמחים להודיע כי התקבלה תגובה חיובית והתחייבות מהאיראנים".

ירדן ג'רבי באולימפיאדה בריו דה ז'נרו
ירדן ג'רבי באולימפיאדה בריו דה ז'נרו | צילום: רויטרס

יו"ר איגוד הג'ודו הישראלי, משה פונטי, מסר כי בשלוש שנים האחרונות הוא ויו"ר איגוד הג'ודו העולמי, מריוס ויזר, הובילו מהלך המחייב את כל המדינות, ובראשון איראן, להתחרות מול כל ספורטאי בעולם. "לאור תופעות מטרידות הכוללות פציעות מדומות או פסילה מכוונת יש להגן על זכותם של הספורטאים להתחרות בצורה הוגנת ולשמור על הרוח הספורטיבית. אני מברך על ההחלטה האמיצה והנכונה של יו"ר האיגוד העולמי, ואני מקווה שההחלטה הזו תוביל ענפים נוספים לקבל החלטות דומות".

לאחר הזכייה, מוקי מסר כי: "אחרי יום ארוך ומתיש הצלחתי לזכות במדליית הזהב. זה הישג מאוד משמעותי בשבילי, אני מאוד גאה לייצג את המדינה, זה נותן לי המון מוטיבציה. ההישג הזה מקפיץ אותי להיות מדורג ראשון בעולם. אני אמשיך לייצג את המדינה על הצד הטוב ביותר, להתאמן קשה ולעשות הכל בשביל שאני אוכל להמשיך עם כמה שיותר רגעים כאלה".