דיווחים באיראן: פיצוץ בתחנת כוח באהוואז שבמערב המדינה

על פי הדיווחים והתיעוד מהזירה הפיצוץ גרם לשריפה. לא ברור בשלב הזה היקף הנזק. האירוע הזה מתרחש על רקע הפיצוץ במתקן הגרעיני בנתנז, שנטען כי ייתכן שישראל עומדת מאחוריו

זמן צפייה: 01:55

פיצוץ נוסף באיראן: פיצוץ נוסף באיראן: סוכנות הידיעות הפרסית "אירנא" וכלי תקשורת איראניים וערביים מדווחים על פיצוץ שאירוע אחר הצהריים בתחנת כוח מג'ד-זרגן בעיר אחוואז באיראן. על פי הדיווחים, וכן על פי תיעוד מהזירה, במקום פרצה שריפה. מימדי הנזק אינם ידועים בשלב הזה.

הפיצוץ הזה מטצרף לפיצוץ החריג במתקן העשרת האורניום בנתנז השבוע, שלפי דיווחים מאיראן פגע במפעל חדש לייצור צנטריפוגות, וכן לפיצוץ גז מסתורי שהתרחש באזור פרצ'ין מזרחית לטהראן שבוע קודם לכן. בכירים איראנים שצוטטו אתמול בסוכנות הידיעות רויטרס העריכו כי השריפה שפרצה במתקן היא "תוצאה של התקפת סייבר". הבכירים הוסיפו כי "ייתכן שישראל עומדת מאחורי הפעולה".  אתמול גם הודיעה איראן כי "איתרה את הגורם לשריפה, אך לא תחשוף אותו מסיבות ביטחוניות".

צילום לוויין של האתר האיראני מזרחית לטהראן, שבו התפוצץ מיכל גז | צילום: ISI

גם בעיתון הכווייתי אל-ג’רידה פורסם אתמול כי הפיצוץ בנתנז אירע כתוצאה מתקיפת סייבר ישראל. עוד דווח כי איראן איבדה 80% ממלאי גז ה-6-UF שנחוץ כדי להעשיר  אורניום. כמו כן, לפי הנטען בדיווח, ישראלית אחראית גם לפיצוץ הגדול שאירע בפרצ'ין, אך עם זאת באיראן טענו שמדובר בפיצוץ של מכל גז.

חברת המודיעין הישראלית ISI פרסמה אתמול צילומי לוויין, המראים את הנזק שנגרם באתר האיראני בפרצ'ין. בתיעוד ניתן לראות שמיכלי הגז והסככה שהסתירה אותם נשרפו כליל. בסמוך, ניתן לראות אזור שפרצה בו שריפה גדולה.

שלשום דווח ב"ניו יורק טיימס" כי הפיצוץ בנתנז נגרם בעקבות מטען חבלה שהונח במקום - כך פורסם מפי גורם מודיעיני מזרח תיכוני, שאמר שבשל הפיצוץ נהרס החלק במתקן שנמצא מעל הקרקע. המתקן בנתנז הוא המתקן המרכזי שבו מייצרת איראן חומר בקיע, כך שכעת, בעקבות הפיצוץ, תוכנית הגרעין של טהראן ספגה נזק משמעותי. באיראן אישרו את הפיצוץ - ולא ייחסו אותו לישראל.

צילומים שפורסמו מתוך המתקן חשפו כי הנזק הכבד שנגרם, אירע בדיוק בחלק שבו פותחו הצנטריפוגות המתקדמות יותר, הצנטריפוגות שמדאיגות את ישראל, משום שהן מאפשרות להעשיר אורניום במהירות גבוהה.