סבא"א מאשרת: איראן החלה להעשיר אורניום לרמה של 60%

הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית אישרה את הדיווח לאחר שנלקחה דגימה מהאתר בנתנז. זאת לאחר שיו"ר הפרלמנט האיראני הודיע אתמול כי מדענים בטהראן הצליחו להעשיר את האורניום לרמה זו

כור גרעיני באיראן
כור גרעיני באיראן | צילום: רויטרס

הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית אישרה הערב (שבת) כי איראן החלה להעשיר אורניום לרמה של 60%, זאת לאחר שנלקחה דגימה מהאתר בנתנז. כזכור, אתמול הודיע יו"ר הפרלמנט של איראן, מוחמד באקר קאליבאף, כי מדענים בטהראן הצליחו להעשיר אורניום לרמה של 60%, וכי קצב הייצור הוא תשעה גרם בשעה. עוד אמר כי במקביל נמשכת העשרת אורניום ל-20%.

מוקדם יותר השבוע, הרפובליקה האסלאמית הודיעה לסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית כי בכוונתה להגיע ליעד העשרה באמצעות 1,000 צנטריפוגות חדשות שתציב במתקן הגרעין בנתנז - במקביל לשיחות בין איראן למעצמות על הסכם הגרעין.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

החל ממחר: חזרה מלאה לבתי הספר, חובת עטיית המסכות בחוץ תבוטל

הממלכה נפרדה בפעם האחרונה: הנסיך פיליפ הובא למנוחות

סטודנטים של המרצה החשוד בעבירות מין בבתו: "חוסר אמון בעולם"

במקביל, נציג האיחוד האירופי והעומד בראש שיחות הגרעין עם איראן, אנריקה מורה, מסר היום בעקבות חידוש שיחות הגרעין: כי "הושגה התקדמות במשימה לא קלה כלל, וכעת אנחנו צריכים עבודה נוספת. אבל, כל הצדדים מחוייבים לאותה המטרה - חזרתה של ארה"ב להסכם הגרעין ויישום התוכנית במלואה". בתגובה, עבאס ארקצ'י, נציג איראן לשיחות הגרעין אמר: "בעינינו, זה הזמן להתחיל לנסח את ההסכם, לפחות בנושאים עליהם אנחנו מסכימים".

מתקן העשרת הגרעין בנתנז שבאיראן
מתקן העשרת הגרעין בנתנז שבאיראן | צילום: חדשות 13

כזכור, החלטת איראן באה בעקבות הפיצוץ שאירע במתקן הגרעין בנתנז ביום שני, אז התפוצץ מטען חבלה שהוטמן מבעוד מועד סמוך לצומת המרכזי שממנו יוצאת אספקת החשמל כמעט לכל חלקי המתקן. המקרה אירע ב-4:00 לפנות בוקר, ובמקום היו יותר מ-1,000 בני אדם, משמרת מצומצמת מאוד.

יום לאחר הפיצוץ, שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף אמר כי ישראל עשתה טעות קשה כאשר תקפה את המתקן, וכי מדינתו מתכוונת להגיב על הנעשה. לדברי זריף, "ישראל הימרה לא נכון כשפגעה במתקן בנתנז - הם (הישראלים) טוענים כי מה שאירע בנתנז זו פעולה שלהם. אם יוכח הדבר הרי שתהיה תגובה והם יתחרטו על מה שעשו".