איראן מדווחת: "תקלה" ברשת החשמל של מתקן הגרעין בנתנז

יום לאחר שרוחאני הורה להפעיל את הצנטריפוגות המתקדמות במקום, הסוכנות לאנרגיה אטומית במדינה הודיעה על התקרית. לפי ההודעה, לא היו נפגעים באירוע ולא התרחש זיהום - והנסיבות נחקרות

זמן צפייה: 06:01

איראן דיווחה הבוקר (ראשון) על "תקלה" ברשת החשמל במתקן הגרעין בנתנז. זאת, לאחר שאתמול הורה הנשיא חסן רוחאני להפעיל את הצנטריפוגות המתקדמות במקום. לפי הודעת הסוכנות לאנרגיה אטומית באיראן, לא היו נפגעים באירוע, ולא נגרם זיהום כלשהו. הסוכנות הודיעה כי הנסיבות נחקרות. באתר "אל-קבס" הכוייתי תואר האירוע בנתנז כפיצוץ.

שעות לאחר ה"תקלה", הסוכנות לאנרגיה אטומית באיראן מסרה: "המידע הראשוני לא מספיק כדי לומר האם התקלה במתקן בנטנז הייתה כתוצאה מפעילות חבלנית."

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

תיעוד דרמטי: השניות שלפני הרצח הכפול בדיר אל אסד

"אין לי כסף לעו"ד": מדוע המשטרה תובעת אזרחים על לשון הרע?

מחקר חדש קובע: החיסון פחות יעיל נגד המוטציה הדרום אפריקנית

כור גרעיני באיראן
כור גרעיני באיראן | צילום: רויטרס

זאת ועוד, זמן קצר לאחר התקלה, השליח האיראני למשא ומתן על שיחות הגרעין בווינה עבאס עראקג'י, אמר כי "לא נעצור כעת את צעדינו 'המתקנים' בדמות העשרת האורניום לרמה של 20% ושימוש בצנטריפוגות מתקדמות".

אתמול, כאמור, רוחאני הורה להתחיל להעשיר אורניום בצורה איכותית ומהירה יותר, באמצעות הצנטריפוגות המתקדמות במתקן. זאת, ברקע הדיונים מול מעצמות העולם על חזרה להסכם הגרעין, ככל הנראה בניסיון לשפר עמדות במשא ומתן.

בחודש יולי האחרון אירע פיצוץ מסתורי בנתנז, אשר תואר על ידי הרשויות כ"פעולת חבלה" ונטען - על פי פרסומים זרים, כי ישראל היא העומדת מאחוריו. ישראל, מצידה, לא התייחסה לנושא, אלא שהיא ממשיכה להדגיש כי לא תאפשר לאיראן להתקרב לנשק גרעיני.

ביום שלישי שעבר נפתחו בווינה השיחות בין המעצמות לבין איראן על הניסיון להחזיר את טהראן ואת ארה"ב להסכם הגרעין, כפי  שנחתם בין הצדדים בשנת 2015. "אנחנו לא אופטימיים ולא פסימיים בנוגע לתוצאות הפגישה", מזר דובר ממשלת איראן מסר לקראת השיחות, "אבל אנחנו בטוחים שאנחנו בכיוון הנכון, ואם יוכח שארה"ב באמת רוצה - זה יכול להיות סימן טוב לעתיד".