"שתקנו מפחד": קומיקאית איראנית מבקרת את המשטר בפנים גלויות

זיינאב מוסאווי פרסמה סרטון בו היא מתייחסת להפלת המטוס האוקראיני ואומרת בדמעות כי "אני שונאת את עצמי על שקיבלתי את השקר של המשטר בנוגע לתקרית בהתחלה"

זמן צפייה: 04:45

ברקע המחאות באיראן, הקומיקאית האיראנית זיינאב מוסאווי פרסמה היום (רביעי) סרטון שמבקר את התנהלות המשטר האיראני סביב התרסקות המטוס האוקראיני. בסרטון היא נראית מדברת בדמעות ואומרת: "אני שונאת את עצמי על שקיבלתי את השקר של המשטר בנוגע להפלת המטוס בהתחלה. למה אנחנו שתקנו מפחד?"


בתוך כך, כוחות הביטחון הצליחו במידה רבה לדכא את ההפגנות והמחאה ברחובות בעקבות טיוח הפלת המטוס האוקראיני. ההפגנות עדיין מתקיימות אך לא בקנה מידה רחב. ישנו ניסיון של המפגינים לארגן מחאה המונית מחר או בסוף השבוע הקרוב, לא ברור בשלב הזה אם יצליחו אך השלטון נערך גם לאפשרות הזו.

הפגנות באיראן לאחר הודאת הפלת המטוס האוקראי
הפגנות באיראן לאחר הודאת הפלת המטוס האוקראיני | צילום: חדשות 13

כזכור, המחאה שפרצה באיראן בעקבות ההודאה האיראנית בהפלת המטוס האוקראיני נמשכת גם בימים האחרונים, ואזרחים רבים יצאו לרחובות במחאה נגד המנהיג העליון של הרפובליקה האסלאמית, עלי חמינאי. זאת, למרות איומי משמרות המהפכה האיראניים, שהזהירו בטלוויזיה האיראנית כי ישתמשו בכוח כדי למנוע את התחדשות ההפגנות. לפי חלק מהדיווחים, מוקדם יותר השבוע אף בוצע ירי חי לעבר האזרחים המפגינים.

ברשתות החברתיות דווח כי עשרות מפגינים התאספו ביום ראשון בכמה מוקדים, בהם מול אוניברסיטת איספהאן, כשהם קוראים הצהרות נגד השלטון. בין היתר, קראו המפגינים: "לא הקרבנו דברים לשווא כדי להתפשר או להאדיר מנהיג שהוא רוצח". חלק מהמפגינים בטהראן הדליקו נרות והניחו פרחים לזכרם של ההרוגים בהתרסקות המטוס.

באחד מהמוקדים נראו המפגינים כשהם הולכים מסביב לדגלי ארה"ב וישראל כדי לא לדרוך עליהם, וצועקים שארה"ב וישראל הן לא האויב - אלא המשטר האיראני. במוקד אחר קראו המפגינים: "משמרות המהפכה רוצחים - וחמינאי תומך בהם".