דיווחים באיראן: פעילות תחנת כוח גרעינית הופסקה "בגלל תקלה"

על פי הדיווחים בתקשורת הסעודית, תחנת הכוח בבושהר - התחנה הגרעינית היחידה במדינה, הושבתה בעקבות "מקרה חירום", והיא לא תשוב לפעול לפחות בשלושת הימים הקרובים

זמן צפייה: 00:55

בתקשורת הסעודית דווח הערב (ראשון) כי תחנת הכוח הגרעינית היחידה באיראן, בעיר בושהר, מושבתת בעקבות "מקרה חירום", כהגדרת האיראנים. לפי הדיווחים, המתקן הושבת אתמול ויחזור לפעילות רק בעוד כמה ימים. בתחילה, האיראנים ניסו להסתיר את דבר ההשבתה אך כלי תקשורת סעודיים חשפו הערב את האירוע.

הארגון לאנרגיה אטומית באיראן התייחס לאירוע ומסר כי "תחנת הכוח הגרעינית הושבתה באופן זמני בגלל תקלה טכנית. המפעל יחובר מחדש לרשת והנושא ייפתר בעוד כמה ימים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מחקר: 12% מהנערים שהחלימו מקורונה סובלים מתסמינים לטווח ארוך

"בטוחה שתצא מזה": המכתב ששלחה אם הקצין שמת בתאו לאחר שנעצר

בנט על המתיחות בדרום: "לא נסבול טפטופים – הסבלנות שלנו אזלה"

כידוע, במקביל לתקלה, בימים אלו מתנהלות שיחות בין איראן לבין מדינות המערב באשר לחתימה על הסכם גרעין חדש. כבר לפני כחודש הודיע נשיא איראן, חסן רוחאני, כי הושגה הסכמה על רוב הנושאים המרכזיים והערב אמר עבאס עראקצ'י, הממונה על המו"מ להסכם גרעין מטעם איראן, כי "ההסכם קרוב מאי פעם".

כזכור, בבחירות שהקיימו היום במדינה הפרסית, נבחר אבראהים ראיסי שנחשב למועמד השמרן ביותר מבין כל המועמדים. בבחירות הצביעו רק 48% מבעלי זכות הבחירה, מה שעשוי להעיד על אמון נמוך בקרב העם האיראני בממשל ובתוצאות הצפויות.