גנץ פנה ליועמ"ש: חקור את ההדלפות בנושא הפעילות נגד איראן

שר הביטחון התייחס לפרסומים על חבלה ישראלית במתקן העשרת האורניום בנתנז ואמר כי "הפטפטת היא חמורה ביותר, קריצות העין וסיפורי המעשיות תחת גורמים במערב - פגיעה באינטרסים של ישראל"

זמן צפייה: 08:32

שר הביטחון בני גנץ פנה היום (שני) ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט וביקש ממנו לחקור את ההדלפות בנושא פעילות ישראל נגד איראן. בשיחה עם כתבים צבאיים שערך בבוקר בבסיס חיל האוויר בנבטים, התייחס להדלפות בנושא ולפרסומים על חבלה ישראלית במתקן העשרת האורניום בנתנז ואמר: "הפטפטת היא חמורה ביותר".

עוד הוסיף גנץ: "קריצות העין וסיפורי המעשיות תחת גורמים במערב והקשקוש הזה - זה דבר חמור ביותר וזה פוגע באינטרסים של ישראל. אדרוש את החקירה הכי בכירה שיש במדינת ישראל. אוודא בכל מקרה שתהיה חקירה בתוך מערכת הביטחון".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

ערב יום העצמאות ה-73: בישראל חיים יותר מ-9.3 מיליון בני אדם

ישועה מעיד: "כל ידיעה שלילית על נתניהו בסוף מובילה לפיצוץ"

ראש סוכנות הגרעין של איראן: "התקלה במתקן בנתנז – פיגוע טרור"

שר הביטחון בני גנץ יחד עם שר ההגנה האמריקני הגנרל בדימוס לויד אוסטין
שר הביטחון בני גנץ יחד עם שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

כמו כן, הוסיף יו"ר כחול לבן: "אני ביקשתי שיהיה דיון קבינט. זו התנהגות חסרת אחריות. ואם זה נובע מאינטרסים אישיים או אינטרסים פוליטיים זה חמור ביותר. אני לא יודע מאיפה זה מגיע. אני יודע מאיפה זה לא מגיע".

בנוגע לאפשרות של תגובה איראנית, ענה גנץ: "אנחנו צריכים להפעיל את הכוח בצורה נבונה, אך איננו מחרחרי מלחמה. איראן עם פוטנציאל גרעיני היא דבר רע לישראל, לאזור ולעולם כולו". בהתייחסו להסכם הגרעין, אמר גנץ: "אנחנו דורשים שלהסכם עם איראן לא יהיה תוקף ושאפשר יהיה לשלוח פקחים לכל מקום ובכל זמן. אנחנו לא חלק מההסכם. ישראל משמרת את כושר הפעולה העצמאי שלה".

לבסוף, שר הביטחון סיכם את ביקורו בישראל של שר ההגנה האמריקני והגנרל בדימוס, לויד אוסטין, ואמר: "לא צריך לקחת את הביקור של מזכיר ההגנה האמריקני כמובן מאליו. נוכחותו מראה את זהות האינטרסים בין ישראל לארצות הברית. דיברנו על כל האתגרים, החל מאיראן, דרך מדינות במעגל השני ועד הפלסטינים". עוד הוסיף לומר: "יש לנו חובה מוסרית כפולה: להגן על אזרחינו מצד אחד, ומצד שני לבצע את הפעולות מבלי לפגוע באזרחים בצד השני".

במהלך ביקורו של שר ההגנה האמריקני התייחס שר הביטחון למגעים לחידוש הסכם הגרעין עם המשטר בטהראן, ואמר: "אנחנו לא חלק מזה - ישראל שומרת את כושר הפעולה העצמאי שלה"