נשיא איראן הנבחר: "על ארה"ב ואירופה להחיות את הסכם הגרעין"

במהלך מסיבת עיתונאים בטהראן, אבראהים ראיסי דרש מארה"ב "להסיר את כל הסנקציות שהוטלו על איראן". כשנשאל על אחריותו להפרת זכויות אדם במדינה, ענה: "מילאתי את תפקידי כמגן זכויות העם"

זמן צפייה: 02:56

במהלך מסיבת העיתונאים הראשונה שלו בתור נשיא איראן הנבחר, אבראהים ראיסי תקף היום (שני) את ארה"ב על רקע השיחות סביב הסכם הגרעין ואמר: "ארה"ב הפרה את ההסכם. אנו נתמוך בכל מו"מ סביב הנושא, בתנאי שישרת את האינטרסים של איראן. לא נקבל התגרות באיראן במהלך השיחות". עוד קרא ראיסי: "על ארה"ב להסיר את כל הסנקציות העושקות שהוטלו על העם האיראני ולהחיות את ההסכם יחד עם אירופה".

עוד הוסיף להתייחס ראיסי לסכסוך הישראלי פלסטיני, ואמר: "נמשיך להגן על פלסטין מפני היישות הציונית. מנקודת מבטה של איראן, הפלסטינים הם בעלי פלסטין, ולפני שהמשטר הציוני מרגיש מאוים מפנינו, עליו לחשוש קודם מהעם הפלסטיני ומקבוצות ההתנגדות". הרפובליקה האיסלאמית תמיד תתמוך במדוכאים".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

קורונה במערכת החינוך: מספר המאומתים בבנימינה עלה ל-83

לפיד יבקר באיחוד האמירויות: יחנוך את השגרירות באבו דאבי

משרד הבריאות: תעודת המתחסן והמחלים יתאחדו למסמך אחד

מצביע, בחירות לנשיאות איראן
מצביע אירוני מחזיק בידיו דגל איראן, תמונה של ראיסי ולובש חולמה עם תמונתו של המנהיג הרוחני העליון חמינאי | צילום: רויטרס

זאת ועוד, התייחס נשיא איראן הנבחר למדיניות החוץ של הרפובליקה האסלאמית: "על העולם להבין שהעם אמר את דברו. מדיניות החוץ שלנו לא תתחיל ותסתיים במו"מ על הסכם הגרעין".

בנוסף התייחס ראיסי לתוכנית הטילים ארוכי הטווח של הרפובליקה האסלאמית ואמר כי "אינה פתוחה למשא ומתן". בנוסף, כשנשאל ראיסי אם בכוונתו להפגש עם נשיא ארה"ב הברית, ג'ו ביידן, הראשון השיב בשלילה

כזכור, ראיסי ניצח בבחירות לנשיאות איראן שהתקיימו לפני יומיים, זאת לאחר שקיבל 62% מקולות הבוחרים שהם יותר מ-17.9 מיליון קולות. ראיסי בן ה-60, שהפסיד לרוחאני בבחירות הקודמות לנשיאות ב-2017, נחשב מקורב למנהיג הרוחני של איראן, עליחמינאי. ראיסי מחזיק בדעות קיצוניות ביותר נגד ישראל והמערב, והתבטא בעבר נגד שיתוף הפעולה בין איחוד האמירויות וישראל ואף איים: "מדובר בבגידה בפלסטינים, באומה המוסלמית ובירושלים".