הותר לפרסום: ישראל כץ ביקר באבו דאבי במסגרת ועידה של האו"ם

במהלך הביקור נפגש שר החוץ עם גורם בכיר באיחוד האמירויות, והשניים דנו ביחסים בין המדינות ובצורך להתמודד מול איומי איראן. "עליית מדרגה משמעותית בקשר בין ישראל לבין מדינות האזור"

זמן צפייה: 00:34

שר החוץ ישראל כץ ביקר באבו דאבי במסגרת ועידת האו"ם לענייני סביבה - כך הותר היום (שני) לפרסום.

במהלך הביקור קיים השר פגישה עם גורם בכיר באיחוד האמירויות, והשניים דנו על ההיבטים האזוריים והיחסים בין המדינות. עוד שוחחו על הצורך להתמודד מול איומי איראן בנושאי הגרעין ופיתוח הטילים. נוסף לכך, נידונה הפעילות המשותפת לקידום הקשרים הכלכליים בין המדינות בתחומים שונים.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הריאיון שעורר גלים: צפו בשיחה המלאה עם שר החוץ של בחריין

דיווח פלסטיני: הרשות עצרה תושב חברון שהשתתף בוועידת בחריין

סבא"א: איראן חצתה את רף האורניום המועשר המותר בהסכם הגרעין

ישראל כץ, שר החוץ, בביקור באבו דאבי
ישראל כץ, שר החוץ, בביקור באבו דאבי | צילום: חדשות 13

כמו כן, הציג השר בפני הגורם הבכיר את יוזמת "המסילות לשלום אזורי" לחיבור סעודיה ומדינות המפרץ, דרך ירדן, לרשת הרכבות הישראלית ולנמל חיפה. במסגרת הכינוס פגש כץ גם את מזכ"ל האו"ם, והעלה בפניו את נושא השבויים והנעדרים הישראלים.

ישראל כץ, שר החוץ, בביקור באבו דאבי
ישראל כץ, שר החוץ, בביקור באבו דאבי | צילום: חדשות 13

״אני נרגש לעמוד כאן באבו דאבי ולייצג את האינטרסים של מדינת ישראל מול מדינות המפרץ הערביות", סיפר כץ בתום הביקור. "זוהי עליית מדרגה משמעותית בקשר בין ישראל לבין מדינות האזור.

עוד הצהיר השר: "אמשיך לפעול ביחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לקדם את מדיניות הנורמליזציה מתוך עוצמה שאנחנו מובילים, המבוססת על יכולותיה של ישראל, הן בתחומי הביטחון והמודיעין והן בתחומים האזרחיים השונים. אני רואה בזה את אחד האתגרים המרכזיים בתפקידי כשר החוץ ובכוונתי להמשיך ולהוביל מדיניות זו גם בעתיד".