עקב כתבה בחדשות 13: שיא צלחת החומוס הגדולה צפוי להישבר בי-ם

אנשי ספר השיאים של גינס חזרו בהם מהחלטתם שלא להגיע לישראל "מסיבות ביטחוניות", ויבואו לצפות במסעדן מאבו גוש שמתכנן להכין 15 טונות חומוס - ולהחזיר לעצמו את התואר שבו החזיק בעבר

צלחת החומוס במשקל 4 טונות
צלחת החומוס במשקל 4 טונות | צילום: חדשות 13

מלחמת החומוס עם לבנון נמשכת: בעקבות הכתבה בחדשות 13, אודות המסעדן הישראלי שמתקשה לשבור את שיא גינס, כיוון שאנשי ספר השיאים מסרבים להגיע לארץ "מסיבות ביטחוניות", האחרונים חזרו בהם ויגיעו לצפות בג'וודאת איברהים, בעל חומוסייה באבו גוש, מכין צלחת במשקל של יותר מ-15 טונות מיד אחרי הפסח - ושובר את השיא הנוכחי.

איברהים כבר רשם שיא ב-2010 ונכנס לספר השיאים של גינס עם צלחת חומוס במשקל ארבע טונות, אך איבד את התואר לטובת לבנון, שלא אהבה את העובדה שישראלי מחזיק בהישג וגייסה שפים שהכינו צלחת במשקל של יותר מעשר טונות. כעת השיא רשום על שם ביירות.

כתבות נוספות בנושא >>

מלחמת החומוס עם לבנון: הישראלי שמנסה להשיב לעצמו את שיא גינס

"החומוס של טחינה": סיפור ההצלחה של החומוסייה הקטנה משדרות

סרפינה בישראל: המסעדה של הידוענים בארה"ב עשתה עלייה

צלחת החומוס במשקל 4 טונות
צלחת החומוס במשקל 4 טונות | צילום: חדשות 13

"בלבנון קראו לזה מלחמת לבנון-ישראל השלישית, ולקחו את זה ברצינות, אני לקחתי את זה בתור משחק כדורגל, פעם מנצח זה, פעם זה", סיפר איברהים לחדשות 13. "זה כמות גדולה וזה לא פשוט, ואני כל הזמן מקבל תגובות מאנשים שבאים ושואלים 'מתי נחזיר לנו את שיא גינס?'"

המסעדן מאבו גוש סיפר כי בניסיון להחזיר לעצמו את הכתר שאיבד מצא כי אנשי ספר השיאים מערימים קשיים וטוענים שהפסיקו לשלוח נציגים לישראל מסיבות ביטחוניות ואחרות. כאמור, אנשי גינס חזרו בהם מהחלטתם, ואיברהים מתכונן להחזיר את הכבוד בהכנת צלחת החומוס הגדולה ביותר בעולם, שתשקול יותר מ-15 טונות - כמות חומוס עצומה ששווה לכ-38 אלף צלחות שהוא מגיש במסעדה שלו.