חזבאללה מאיים: "להחלטה לתקוף בעיראק ובסוריה יהיו השלכות"

הארגון הלבנוני הגיב על התקיפה שביצעה ארה"ב נגד חזבאללה העיראקי ואמר: "מי שקיבל את ההחלטה הנפשעת יגלה כמה טיפשית הייתה". משרד החוץ האיראני: "מגנים את מתקפת הטרור האמריקנית"

זמן צפייה: 00:43

התקיפה האמריקנית במזרח התיכון: ארגון חזבאללה שבלבנון הגיב הבוקר (שני) לתקיפת צבא ארצות הברית בסוריה ובעיראק שהתקיימה בשעות הלילה, ואיים: "מדובר בהפרת ריבונותה של עיראק, ובפגיעה בביטחונה וביציבותה. מי שקיבל את ההחלטה על התקיפה הנפשעת יגלה בקרוב כמה טיפשית הייתה – ומה יהיו השלכותיה".

בתוך כך, משרד החוץ האיראני הוציא הודעה בנושא התקיפה, ומסר: "איראן מגנה את מתקפת הטרור על המיליציות הפרו-איראניות בעיראק ובסוריה".

אתמול בערב הודיע צבא ארצות הברית כי תקף באמצעות מל"טים מיליציות פרו-איראניות בסוריה ועיראק. על פי ההודעה, חמישה יעדי טרור הותקפו, בהם מחסני תחמושת. זאת, על פי הודעת הפנטגון, בעקבות תקיפות חוזרות ונשנות בבסיסים עיראקיים, שאחת מהן הביאה למותו של אזרח ארה"ב ופצעה ארבעה נוספים.

עוד בחדשות 13:

כוחות אמריקניים תקפו מיליציות פרו-איראניות בעיראק ובסוריה

דיווח: מטוסי קרב תקפו מחסני תחמושת בגבול סוריה-עיראק

"האזור התרוקן": כרבע מיליון בני אדם נמלטו מאידליב שבסוריה

תקיפה בסוריה
תקיפה בסוריה | צילום: חדשות 13

כלי תקשורת ערביים דיווחו על 27 הרוגים, ביניהם אבו עלי אל-ח'וזעלי, מפקד גדוד בחטיבה 45 של מיליציית "הגיוס העממי". כמו כן, דיווחו על 50 בני אדם שנפצעו כתוצאה מתקיפת המטה הראשי של מיליציית "חזבאללה עיראק" שבעיר אלקאים.

בכיר משרד הביטחון האמריקני, ג'ונתן הופמן, הצהיר כי "כוחות ארצות הברית ביצעו מתקפה מדויקת, שתצמצם את האפשרות לתקיפות מצד המליציות הפרו-איראניות בעתיד. ל'חזבאללה בעיראק' יש קשר חזק עם "כוח קודס" האיראני, והארגון קיבל ממנו באופן קבוע סיוע קטלני ותמיכה נוספת מאיראן, ששימשה להתקפות על כוחות הקואליציה בעיראק", הסביר הופמן. ארצות הברית ובנות בריתה תומכות בריבונות העיראקית ובעצמאותה. עם זאת, לא נירתע משימוש בכוח להגנה עצמית - איראן חייבת לחדול מפעולות אלימות נגד ארצות הברית, כוחות הקואליציה ולכבד את ריבונות עיראק, אם איננה רוצה עוד פעולות מסוג זה מצד כוחות ארצות הברית".

ברשת "סקיי ניוז" בערבית דווח בהמשך על ירי טילי קטיושה לעבר בסיס אל-תאג'י שבצפון בגדאד. ע"פ דיווחים שונים, בבסיס שוכנים גם כוחות אמריקניים.

"גדודי חזבאללה העיראקיים" התייחסו למתקפה: "כוחות הרשע האמריקניים התקיפו את בנינו שמגנים על הגבולות של עיראק. התקיפה האמריקנית מהווה תוקפנות על הריבונות של עיראק ועל כבוד העם העיראקי. קוראים לכוחות הביטחון במדינה לגרש את הכובש האמריקני".

מייק פומפאו בהצהרה לתקשורת
מייק פומפאו בהצהרה לתקשורת | צילום: חדשות 13

דוברו של עאדל עבד אל-מהדי, ראש ממשלת המתפטר בעיראק, הצהיר: "עבד אל-מהדי שוחח עם שר החוץ האמריקני פומפאו והודיע לו כי עיראק מסרבת לכל פעולה חד צדדית של הקואליציה הבין-לאומית על אדמת עיראק. עיראק רואה בתקיפה זו הפרה של ריבונותה והסלמה חמורה שפוגעת בביטחון המדינה".

חשוב לציין כי זו תקיפה אמריקנית חריגה נגד המיליציות הפרו-איראניות, והראשונה מאז הפלת המל"ט האמריקני והתקיפה המיוחסת לאיראן על מתקני הנפט בסעודיה.

בשבוע שעבר דיווח המרכז הסורי לזכויות אדם כי גורם בלתי מזוהה הפציץ את מטה חטיבת 47 השייכת לכוחות המיליציה הפרו-איראנית בעיר אל-בוכמאל שמבזרח סוריה. במקביל, אירע פיצוץ נוסף באותו אזור אשר הביא למותם של חמישה פעילים במליציה. זאת לאחר שמוקדם יותר היום דווח על פיצוץ במטה של מיליציה פרו-איראנית באותה עיר בסוריה.