חמאס חושף: תיעוד חדש של גלעד שליט והקלטה של "אברה מנגיסטו"

בערוץ אל-ג'זירה שודרו תמונות של שליט משחק כדורסל, אוכל ומתגלח בעודו בשבי. בנוסף, שוחררה הקלטה של מי שנטען שהוא הישראלי השבוי בעזה. מתאם השבויים והנעדרים: "מניפולציה זולה ושקופה"

זמן צפייה: 05:53

במסגרת תוכנית התחקירים של ערוץ אל-ג'זירה, שודר הערב (ראשון) תיעוד חדש של גלעד שליט, החייל שנחטף לרצועה, בעודו משחק כדורסל, אוכל, מתגלח ועוסק בספורט בעת שהיה בשבי של ארגון הטרור חמאס.

בטרם הראו את התמונות הבלעדיות, מרוואן עיסא, סגנו של מוחמד דף, אמר בריאיון לרשת כי אחיו, באסם עיסא שחוסל על ידי צה"ל במבצע "שומר החומות", היה "חלק מפעולת החטיפה של שליט, וחלק מצוות יחידת הצללים ששמרה עליו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בנט לנתניהו: "תרפה – מותר להצביע לממשלה שאתה לא בראשה"

פרסום ראשון: האם נתניהו יודיע כי הוא מוותר על ראשות הממשלה?

שיטת ליצמן: כך פעל שר הבריאות לשעבר שוב ושוב לטובת לוביסטים

גלעד שליט, שבי חמאס
גלעד שליט בשבי

במקביל, חמאס העביר לאל-ג’זירה הקלטה שבה נשמע לכאורה אברה מנגיסטו, אזרח ישראלי שנמצא בשבי ארגון הטרור, אומר בקולו: "אני חייל ישראלי, שנמצא בשבי של גדודי אל-קסאם. אני מקווה שמדינת ישראל עדיין קיימת. אני תוהה אם מנהיגי המדינה חושבים על החיילים השבויים ואם הם דואגים להם ואמונים על שחרורם".

"אני מת כל יום מחדש", נשמע בהקלטה, "אני מרגיש את התקווה להיות בקרוב בחיק משפחתי הפועמת בליבי". יש לציין כי אין זה ודאי שמדובר בהקלטה של מנגיסטו, משום שחמאס לא פירטו במי מדובר. לא זו בלבד, אלא שגם אמו של אברה מנגיסטו טענה בשיחה עם חדשות 13 כי "זה לא נשמע כמו הקול של הבן שלי. חלפו הרבה שנים - זה לא דומה לקול שלו".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2106062323' autoplay='0' credit='' desc='קולו לכאורה של אברה מנגיסטו' poster='' kid='1_xd8clt61' duration='40']

עוד מדבריו של עיסא בריאיון ראשון לאל-ג'זירה: "לאחר חטיפתו של שליט, יצרו איתנו קשר מספר מתווכים מהרשות הפלסטינית וממצרים כדי שנשחרר אותו. אנו עברנו ממקום למקום כדי לשמור עליו, בזמן שהיו הפצצות כבדות של צה"ל ברצועה, במהלכן נפצע מוחמד דף".

מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום טען כי הפרסום של חמאס נובע מ"מצוקה", כלשונו, " הארגון עושה כאן ניסיון למניפולציה זולה ושקופה. ישראל מודעת היטב למצבם של הדר גולדין ואורון שאול, ושל שני האזרחים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד שחצו את הגבול בעודם בחיים. מדינת ישראל תמשיך לפעול בנחישות ובאחריות להשבת הבנים והאזרחים".

גלעד שליט, חמאס, שבוי
גלעד שליט בשבי החמאס

גלעד שליט, חמאס, שבוי
גלעד שליט בשבי החמאס