בעקבות הפלת המטוס: ישראלים מבטלים טיסות שעוברות מעל איראן

מאז התקרית בטהראן, שבה נהרגו 176 בני אדם, נוסעים רבים גילו כי טיסתם למזרח עוברת במדינות שעוינות את ישראל. זאת, למרות שלא מעט חברות שינו את מסלולן כדי לעקוף את המרחב האווירי באזור

זמן צפייה: 02:58

מאז הפלת המטוס האוקראיני, שבו נהרגו 176 בני אדם, ישראלים וישראליות רבים גילו שהטיסות שהזמינו למזרח הרחוק אמורות לעבור מעל איראן. הם החליטו לבטל את חופשתם מכיוון שאינם מוכנים לטוס תחת איום של טילים נגד מטוסים.

רן גולן, שהיה אמור לטוס בפסח למזרח עם חברת "טורקיש איירליינס", רצה לבטל את הטיסה שקבע, זו שאמורה לעבור בשמי איראן. גולן טען כי "אף אחד לא יידע אותי. אני חושב שיש בזה סכנה חמורה לטוס מעל מדינות שעוינות את ישראל, במיוחד עכשיו, כשהמצב מתוח".

המתיחות הגוברת באזור היא שהובילה את רשות התעופה האמריקנית לאסור על טיסות במרחב האווירי של איראן, עיראק והמפרציות. לאמריקנים הצטרפו מיד גם הבריטים והצרפתים כדי להגן על הנוסעים והמטוסים באוויר.

לכתבות נוספות בנושא:

"המשטר הוא האויב": נמשכת המחאה באיראן עקב ההודאה בהפלת המטוס

דיווחים באיראן: שגריר בריטניה נעצר לכמה שעות במהלך ההפגנות

לאחר ההודאה בהפלת המטוס האוקראיני: מחאות נגד חמינאי באיראן

גל פלג, מומחה לבטיחות בתעופה התייחס לנושא: "גם אם אין איסור פורמלי, היום מצופה מחברת תעופה להפעיל בעצמה שיקול דעת ולא טוס באזורי קונפליקט, גם לא בגובה שיוט". הנוסעים הישראלים חפשו מאז ומתמיד את הדרך הזולה והקצרה ביותר להגיע למזרח הרחוק, גם אם זה אומר לטוב מעל מדינות עיוניות אלא שהתרסקות המטוס האוקראיני באיראן בגלל ירי טיל מכוון הפך את החשש לממשי.

לא מעט חברות כבר שינו במהלך השנה האחרונה את מסלולי הטיסה כדי שלא לעבור מעל איראן ועיראק. חברת "בריטיש איירווייז" הודיעה כי היא משנה את המסלול למזרח הרחוק ותטוס מעל טורקיה כדי לעקוף את המרחב האווירי של עיראק. "אייר פראנס" הודיעה כי היא משהה את כל הטיסות שלה מעל האזורים המסוכנים. חברת "סקוט" מסינגפור הודיעה כי היא תשנה את המסלול לברלין בהתאם, אולם יש עדיין חברות שמתעקשות לטוס באותם נתיבים.