בכיר בפנטגון: "אריות הים" הוצנחו - וחיסלו את מנהיג דאע"ש

בכיר במשרד הביטחון האמריקני אמר לערוץ "אל-חורה" כי בדיקות DNA שנאספו לאחר החיסול, אישרו כי אל-בגדאדי אכן חוסל, והוסיף כי במבצע ה-CIA שיתף פעולה עם "מנגנון ביטחון מקומי"

זמן צפייה: 01:30

על רקע הדיווחים על חיסול מנהיג דאע"ש אבו בכר אל-בגדאדיבכיר בפנטגון אמר לערוץ "אל-חורה" כי בדיקות ה-DNA אישרו היום (ראשון) שמנהיג ארגון הטרור אכן נהרג. הבכיר הוסיף כי המבצע בצפון סוריה בוצע על ידי יחידת הקומנדו האמריקנית "אריות הים", שהוצנחה במקום, בעזרת ה-CIA ששיתף פעולה עם "מנגנון ביטחוני מקומי".

מנהיג הכוחות הכורדים בסוריה רמז בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כי ארצות הברית שיתפה פעולה עם כוחותיו בעת המבצע. לדבריו, "המבצע ההיסטורי המוצלח יצא לפועל בזכות שיתוף פעולה בין יחידות המודיעין". גם שר הביטחון הטורקי התייחס למבצע וציין כי הרשויות בטורקיה היו מתואמות והעבירו מידע לצבא האמריקני לפני התקיפה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

חיסול אל-בגדאדי לא יפגע בפעילות דאע"ש במזרח התיכון • פרשנות

"המקור": הקלטות השיחות בין נתניהו למוזס – נחשפות

סופ"ש קטלני בכבישים: 3 בני אדם נוספים נהרגו בתאונות דרכים

מוקדם יותר היום דווח כי אל-בגדאדי נהרג בזמן שניסה להפעיל מטען נפץ שנשא על גופו. לפי ערוץ NBC, התקיפה כללה ירי מהאוויר, באמצעות מסוקים, מטוסי קרב ומל"טים. עוד דווח כי הצבא האמריקני פתח באש מהאוויר, ואז נחת ואסף מודיעין. סוכנות הידיעות הטורקית "אל-אנדול" דיווחה כי בפעולת החיסול השתתפו שמונה מסוקים אמריקנים ושני מל"טים. לפי הדיווח, הפצצת אזור הבית שבו חוסל אל-בגדאדי נמשכה כ-90 דקות ונהרגו במהלכה שבעה בני אדם, ביניהם שלוש נשים.

אבו בכר אל-בגדאדי, מנהיג דאע''ש
אבו בכר אל-בגדאדי, מנהיג דאע''ש | צילום: רויטרס

על פי דיווחים בכלי תקשורת עיראקיים, המודיעין העיראקי עזר לאתר את אל-בגדאדי. עוד דווח כי תיעוד מהמבצע צפוי להתפרסם מאוחר יותר היום.

תיעוד מהמקום שבו נטען כי חוסל אבו בכר אל-בגדאדי
תיעוד מהמקום שבו נטען כי חוסל אבו בכר אל-בגדאדי | צילום: STEP NEWS

הנשיא דונלד טראמפ צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "משהו מאוד גדול קרה עכשיו", והוא צפוי למסור "הצהרה חשובה" לתקשורת בשעה 15:00 לפי שעון ישראל. שני גורמים רשמיים באיראן אמרו ל"רויטרס" כי מקורות בסוריה הנמצאים בשטח דיווחו להם כי אל-בגדאדי אכן חוסל. המרכז הסורי לזכויות אדם מסר כי נהרגו בתקיפה, בכפר בארישא שבמחוז אידליב, תשעה בני אדם.

לפני כחצי שנה, אל-בגדאדי תועד בסרטון שפורסם על ידי ארגון המדינה האסלאמית. זאת, בפעם הראשונה לאחר חמש שנים שבהן לא נראה בציבור, ולאחר שמועות חוזרות ונשנות על מותו. הפעם האחרונה שבה דיבר מנהיג הארגון הייתה ביולי 2014, כאשר הכריז על החליפות ועל מדינת האסלאם.

תיעוד מהמקום שבו נטען כי חוסל אבו בכר אל-בגדאדי
תיעוד מהמקום שבו נטען כי חוסל אבו בכר אל-בגדאדי | צילום: STEP NEWS
תיעוד מהמקום שבו נטען כי חוסל אבו בכר אל-בגדאדי
תיעוד מהמקום שבו נטען כי חוסל אבו בכר אל-בגדאדי | צילום: STEP NEWS