טראמפ הכריז: חיסלנו גם את סגנו של מנהיג דאע"ש

נשיא ארה"ב כתב בחשבון הטוויטר שלו כי האדם שהיה אמור להחליף את אל-בגדאדי מת בתקיפה אמריקנית. מוקדם יותר דווח ב"פוקס ניוז" שגם דובר ארגון המדינה האסלאמית נהרג

זמן צפייה: 08:29

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז היום (שלישי) בציוץ בטוויטר כי סגנו של מנהיג דאע"ש, אבו בכר אל-בגדאדי, גם חוסל בתקיפה האמריקנית שלשום. "מחליפו של אל-בגדאדי היה לוקח את מקומו - ועכשיו הוא מת", כתב הנשיא. מוקדם יותר היום דווח בערוץ "פוקס ניוז" שגם דובר ארגון הטרור חוסל בתקיפה.

הלילה חשף מפקד הכוחות הסורים הדמוקרטיים, מזלום אבדי, פרטים חדשים בדבר המידע המודיעיני שמסרו כוחותיו לארצות הברית - והוביל לחיסולו של מנהיג דאע"ש. בריאיון שהעניק עבדי לחדשות NBC, אמר שהמודיעין האמריקני החזיק מרגל שהושתל בעומק המעגל הפנימי של מנהיג ארגון המדינה האסלאמית. המרגל תיאר את המתחם שבו שהה אל-בגדאדי באופן מפורט, מנה את כמות השומרים במקום וכן את המנהרות שנחפרו בו.

לכתבות נוספות בנושא >> 

בדיקת DNA ותחתונים משומשים: המידע שסייע ללכידתו של אל-בגדאדי

חיסול אל-בגדאדי: שני פעילי דאע"ש נעצרו; כוחות בסוריה תוגברו

אחרי חיסול מנהיג דאע"ש: באירופה נערכים לפיגועי נקמה

טראמפ בכנס בחירות בלוס אנג'לס
טראמפ בכנס בחירות בלוס אנג'לס | צילום: רויטרס

המרגל, שתואר על ידי אבדי כאחד מיועציו הבכירים של אל-בגדאדי, העביר במהלך הקיץ את תחתוניו של המנהיג לכוחות האמריקניים, וכן דגימה מדמו. זאת, על מנת להוכיח שיש לו גישה ישירה לאל-בגדאדי. לדברי מנהיג הכוחות הכורדיים, המרגל נכח במקום בזמן התקיפה, ועזב יחד עם כוחות צבא ארצות הברית.

אתמול, התייחס נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לנושא בנאום בבית הלבן בו אמר: "אמש, ארצות הברית עשתה צדק עם הטרוריסט מספר אחד בעולם, אבו בכר אל-בגדאדי מת". עוד אמר נשיא ארה"ב כי אל-בגדאדי "מת לאחר שרץ לתוך מנהרה ללא מוצא, כשהוא בוכה, צורח וזועק. הוא מת כמו כלב, כמו פחדן".

אבו בכר אל-בגדאדי, מנהיג דאע''ש
אבו בכר אל-בגדאדי, מנהיג דאע''ש | צילום: רויטרס

טראמפ ציין גם כי שתי נשים מתו במהלך המבצע וסיפר: "היו שתי נשים שלו שלבשו חגורות נפץ שלא התפוצצו. היה קושי רב משום שהן היו עם חגורות נפץ עליהן". לפי חלק מהדיווחים, ארה"ב קיבלה מידע שעזר ללכידת מנהיג דאע"ש מאחת הנשים שלו.

על פי דיווחים, ביום המבצע שמונה מסוקים אמריקניים הגיחו לשטח האווירי של מחוז אדליב בצפון סוריה כשהם מלווים בשני מל"טים שהגיעו ממזרח ולוו מרחוק במטוסי אף-16 אמריקניים. ארבעה מהמסוקים הפציצו את אזור הבית בכמה טילים. מיד לאחר ההפצצה, הוצנח כוח מן המסוקים האחרים של לוחמי קומנדו, והם צרו על מנהרה שאליה נמלט אל-בגדאד - שם הוא פוצץ את עצמו עם שלושה מילדיו. הלוחמים שהונחתו חזרו למסוקים כשבידיהים גופתו של אל-בגדאדי. כל הפעולה הזו ערכה בערך ארבע שעות.

אתמול דווח כי באירופה נערכים לניסיונות של פעולות תגמול מצד דאע"ש על חיסולו של אל-בגדאדי. שר הפנים של צרפת, כריסטוף קסטנר, אמר כי על המדינה להיות בכוננות גבוהה למעשי נקמה בעקבות החיסול. "התפוצה הנרחבת של התעמולה הג'יהאדיסטית בעקבות מוות זה, שעלולה אולי לדרוש מעשי נקמה, מחייבת עירנות קיצונית ביותר".