דיווח: מת בנו של אוסמה בן לאדן, שנחשב למנהיג הבא של אל-קאעדה

בשנה האחרונה הוכרז פרס של מיליון דולר על ראשו של חמזה בן לאדן, שטופח בשנתיים האחרונות להנהיג את ארגון הג'יהאד. בשלב זה לא ברור האם לארצות הברית אכן מידע ודאי על מותו

זמן צפייה: 01:35

רשת אן.בי.סי דיווחה היום (רביעי) כי על פי מידע מודיעיני שהגיע לידי האמריקנים, בנו של אוסמה בן לאדן, חמזה בן לאדן – שנחשב למנהיג הבא של אל-קאעדה, מת – כך לדברי שלושה בכירים בממשל האמריקני.

הבכירים לא הסכימו לספק פרטים נוספים על מותו של בן לאדן הצעיר, או לחשוף האם לארצות הברית היה חלק במותו, ובשלב זה עדיין לא ברור אם לארצות הברית מידע ודאי על מותו. בשיחה מול כתבים נשאל נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לגבי הדיווח, וענה כי איננו מעוניין להשיב.

בפברואר האחרון, הודיע משרד החוץ האמריקני כי ישלם מיליון דולר עבור מידע על הימצאו של חמזה בן לאדן.

פרס של מיליון דולר הוצע עבור מידע על מיקומו של חמזה בן לאדן
פרס של מיליון דולר הוצע עבור מידע על מיקומו של חמזה בן לאדן | צילום: רויטרס

במאמר שפורסם ב-2017, כתב מומחה הטרור וסוכן ה-FBI לשעבר, עלי סופאן כי "חמזה מטופח עבור תפקיד מנהיגותי בארגון אל-קאעדה, שייסד אביו", והוסיף כי "בעוד דאע"ש על סף התמוטטות, חמזה נתפס עתה כדמות בעלת היכולת הטובה ביותר לאחד מחדש את תנועת הג'יהאד העולמית".

הופעתו הפומבית האחרונה של בן לאדן הבן עלתה לאוויר בזרוע התקשורת של אל-קאעדה ב-2018, ובה הוא איים על סעודיה וקרא לתושביה לבצע הפיכה.

ככל הנראה, חמזה בן לאדן נולד בערך בשנת 1989. כאשר אביו עבר לאפגניסטן ב-1996 והכריז על מלחמה כנגד ארצות הברית, עבר עמו חמזה ואף הופיע בסרטוני פרופוגנדה של אל-קאעדה. בן לאדן האב, כזכור, היה אחראי למבצעים נרחבים כנגד מטרות מערביות, שהגיעו לשיאן בפיגוע ה-11 בספטמבר ב-2001 במגדלי התאומים בניו יורק.