חברה ישראלית חשפה תקיפות סייבר נגד גורמים ברשות הפלסטינית

"סייבריזן" איתרה סדרת ניסיונות חדירה לטלפונים, שמטרתה לאסוף מידע על גורמים ברשות. בחברה מעריכים שמקור התקיפות בקבוצת האקרים ערבית הפועלת נגד יעדים שונים במזרח התיכון

סייבר
אילוסטרציה | צילום: fottolia

במהלך החודשים האחרונים התגלתה סדרה של תקיפות סייבר, שנועדו לרגל אחר טלפונים ניידים של גורמים ברשות הפלסטינית ולאסוף עליהם מידע. ניתוח הנתונים מצביע על קשר לתקיפות שבוצעו על ידי קבוצת האקרים שבעבר תקפו גם יעדים אסטרטגיים ישראלים. מדובר בקבוצה דוברת ערבית, התוקפת בעיקר ממניעים פוליטיים ופועלת נגד יעדים שונים במזרח התיכון משנת 2012.

ההתקפות אותרו על ידי קבוצת המחקר "נוקטורנוס", של חברת הסייבר הישראלית "סייבריזן", שעקבה אחר סדרת התקיפות. דרכי הפעולה של התוקפים, כללו הפצת תכנים שנועדו לגרום לנתקפים להיכנס לקישורים זדוניים. הקמפיין כלל תכנים הנוגעים לעסקת המאה של טראמפ, חיסול קאסם סולימאני, המתיחות בין חמאס לפתח, והסכסוך הישראלי-פלסטיני.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המסוק צולל – רגע לפני ההתרסקות: תיעוד התאונה של קובי בראיינט

"כיפת ברזל" למל"טים: קרן הלייזר שמיירטת רחפנים • תיעוד

תלמיד בבאר טוביה הטיח ראש של מורה בקיר – והכה אחרת באגרופים

תקיפת סייבר, אילוסטרציה
תקיפת סייבר, אילוסטרציה | צילום: אילוסטרציה

"כלי תקיפה אלו מאפשרים למפעיליהם לרגל ולשלוט במכשירי הקורבנות לרבות הזלגת מידע, גניבת תוכן וקבצים", אמר גורם בכיר בקבוצת המחקר שאיתרה את מתקפות הסייבר. "במהלך השנים האחרונות אנו צופים עלייה ברמת היכולות והתחכום של קבוצות הפועלות במזרח התיכון. עדיין לא מדובר ברמת תחכום גבוהה כמו של קבוצות תקיפה של מעצמות, אך בהחלט ניתן לראות שישנה למידה והטמעה של יכולות סייבר התקפי מתקדמות יותר ויותר".