פיצוץ בספינת משא בבעלות ישראלית במפרץ עומאן; אין נפגעים

כלי השיט, השייך לחברה בבעלות איש העסקים הישראלי רמי אונגר, היה בדרכו לצאת מהים התיכון כשנפגע מפיצוץ. הערכה בישראל: איראן אחראית לפיצוץ, וידעה כי מדובר בספינה בבעלות ישראלית

זמן צפייה: 04:26

ספינת משא בבעלות ישראלית ניזוקה היום (שישי) כתוצאה מפיצוץ שאירע בה בעת שהייתה בדרכה לצאת מאזור הים התיכון, מה שאילץ אותה לעגון בנמל הקרוב ביותר שבמפרץ עומאן. לפי חברת אבטחה של הצי הבריטי, אין נפגעים באירוע. בישראל מעריכים כי הפיצוץ הוא פיגוע שאיראן אחראית לו, וכי ידעו כי הספינה בבעלות ישראלית.

חברת המודיעין הימית Dryad Global, זיהתה את הספינה כ-"MV Helios Ray" ששטה תחת הדגל של איי בהאמה, והיא שייכת לאיש העסקים הישראלי אברהם (רמי) אונגר, בעלי השליטה בחברת "ריי שיפינג" העוסקת בהובלה ימית.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

נאסרה הפעלת תחבורה ציבורית לירושלים וממנה במוצ"ש וביום ראשון

עימותים במחאה באום אל-פחם: ח"כ ג'בארין נפגע בגבו מרימון הלם

מת מפצעיו לוחם הנח"ל סמ"ר יונתן גרנות שנפגע מירי חברו

מפרץ, מכלית נפט, עומאן
מאמצי כיבוי לאחר תקיפת מכלית הנפט במפרץ עומאן | צילום: רויטרס

תמונות לוויין מאתר האינטרנט Marine Traffic מראות כי הספינה הייתה קרובה מאוד לים הערבי טרם נאלצה לחזור על עקבותיה למצרי הורמוז. עם זאת, לפי נתוני מכ"מ הספינה עדיין רשומה כעושה דרכה לסינגפור.

כזכור, בשנת 2019 התגברה המתיחות במפרץ, כאשר שתי מכליות נפט ענקיות הותקפו במפרץ עומאן, סמוך למצרי הורמוז. על פי דיווחים, כלי השיט נפגעו מטיל תת-ימי, "טורפדו".