62 בני אדם נהרגו בפיגוע באפגניסטן – במהלך תפילה במסגד

עשרות נוספים נפצעו בפיצוץ שאירע במחוז ננגרהאר הסמוך לגבול עם פקיסטן. מוקדם יותר הודיע האו"ם כי יותר מאלף אזרחים נהרגו במדינה בין יולי לספטמבר – התקופה הקטלנית ביותר בעשור האחרון

פצוע בפיגוע במסגד באפגניסטן מובא לקבלת טיפול רפואי
פצוע בפיגוע במסגד באפגניסטן מובא לקבלת טיפול רפואי | צילום: רויטרס

62 מתפללים נהרגו היום (שישי) בפיגוע שהתרחש בעת תפילה במסגד במחוז ננגרהאר שבאפגניסטן – בקרבת הגבול עם פקיסטן. הרשויות המקומיות בננגרהאר מסרו כי 36 בני אדם נוספים נפצעו באירוע. עד כה אף ארגון טרור לא קיבל אחריות לפיגוע, וארגון הטאליבן מסר כי אינו אחראי לאירוע.

מוקדם יותר היום הודיע האו"ם כי מספר ההרוגים בחודשים האחרונים במדינה היה גבוה באורח חסר תקדים. בין החודשים יולי לספטמבר נהרגו באפגניסטן 1,174 אזרחים, ועל פי נתוני האו"ם חודש יולי היה התקופה הקטלנית ביותר במדינה מזה עשור.

בחודש ספטמבר ביטל נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פגישה חשאית עם מנהיג טליבאן, שתוכננה להתקיים בקמפ דייוויד, יחד עם נשיא אפגניסטן. טראמפ הודיע כי ביטל את הפגישה המתוכננת בעקבות הודעת הארגון, שהודה בביצוע פיגוע בקאבול בירת אפגינסטן, שבו נהרגו חייל אמריקני ו-11 בני אדם נוספים. זאת, לאחר שהחלו מגעים בין הצדדים לקראת שיחות שלום.

עוד בחדשות 13:

בשל הפיגוע בקאבול: טראמפ ביטל פגישה חשאית עם מנהיג טליבאן

התחדשה הלחימה בצפון סוריה: "טורקיה מפרה את הפסקת האש"

ברקע המשבר בצפון סוריה: פומפאו הגיע לביקור בזק בישראל

כוחות הביטחון האפגניים רוכבים על רכב צבאי במהלך הפסקת האש ברובע באטי קוט במחוז נאנגרהאר, אפגניסטן
כוחות הביטחון האפגניים רוכבים על רכב צבאי במהלך הפסקת האש ברובע באטי קוט במחוז נאנגרהאר, אפגניסטן | צילום: רויטרס

"מנהיג טליבאן ונשיא אפגניסטן הגיעו הלילה לארצות הברית, והיו אמורים להיפגש איתי בסתר בקמפ דיוויד", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. "למרבה הצער, כדי לבנות מינוף שקרי, הארגון הודה במתקפת הטרור בקאבול. ביטלתי מיידית את הפגישות ודחיתי את המשא ומתן".

"איזה סוג של אנשים יהרוג כל כך הרבה בני אדם כדי לחזק את כוח המיקוח שלו? הם לא, הם רק הרעו אותו", תקף הנשיא האמריקני. "אם הם לא מוכנים להפסקת אש בתקופה החשובה של שיחות השלום, ואפילו הורגים 12 חפים מפשע, אז מן הסתם בכל מקרה אין להם את היכולת לנהל משא ומתן ממושך. כמה עוד עשורים הם מוכנים להילחם?".

דונלד טראמפ
דונלד טראמפ | צילום: רויטרס

ממשלת אפגניסטן מסרה בתגובה לביטול שיחות השלום בין ארצות הברית לטליבאן: "אנחנו נחושים להשיג שלום משמעותי וארוך טווח. שלום אמיתי יגיע כשטליבאן יסכים להפסקת אש וידבר ישירות עם הממשלה האפגנית".

מטליבאן נמסר בתגובה לבטיול: "מזהירים כי קריסת שיחות השלום מול ארצות הברית תוביל לאובדן חיי אמריקנים".