ברקע איומי הטליבאן: החלו הבחירות לנשיאות באפגניסטן

זמן קצר לאחר פתיחת ההצבעה, אירע פיצוץ סמוך לאחת הקלפיות בעיר קנדהאר - מספר אנשים נפצעו. עשרות אלפי אנשי ביטחון מאבטחים את נקודות ההצבעה ברחבי המדינה

כוחות כבדים מאבטחים את הבחירות לנשיאות באפגניסטן
כוחות כבדים מאבטחים את הבחירות לנשיאות באפגניסטן | צילום: רויטרס

היום (שבת) נערכות הבחירות לנשיאות באפגניסטן תחת אבטחה כבדה של עשרות אלפי אנשי ביטחון. זאת, לאחר שהארגון הצבאי טליבאן התחייב להתנגד וסימן את הקלפיות כמטרה. שעות ספורות אחרי תחילת ההצבעה, התרחש פיצוץ סמוך לאחת הקלפיות בדרום העיר קנדהאר. לפי דיווחים, מספר אנשים נפצעו. ועדת הבחירות המרכזית הודיעה שאיבדה קשר עם 901 מתוך 4942 מרכזי ההצבעה במדינה. כמו כן, נמסרה הודעה של הארכה של שעתיים לבחירות.

הבחירות, שכבר נדחו פעמיים, מרחשות אחרי קריסת שיחות השלום בין הטליבאן לארה"ב מוקדם יותר החודש. ישנם שני מועמדים עיקריים – אחד מהם הוא אשרף גאני אחמדזאי - הנשיא המכהן, והשני הוא ראש הממשלה עבדאללה עבדאללה. דובר הוועדה לבחירות עצמאיות אמר כי "הההצבעה החלה בכל רחבי המדינה ואנחנו שמחים שאנשים כבר מתאספים בתורים גדולים בקלפיות כדי לתת את קולם".

לכתבות נוספות בנושא בחדשות 13 >>

בשל החום הכבד: לונה צ'מטאי סלפטר פרשה במהלך המרתון בקטאר

לאחר הפתיחה בהליך הדחה נגד טראמפ: פומפאו זומן להעיד בקונגרס

"טראמפ אמר לרוסיה: גם אנחנו התערבנו בבחירות של מדינות אחרות"

אשרף גאני אחמדזאי, נשיא אפגניסטן, מצביע בקלפי בקאבול
אשרף גאני אחמדזאי, אחד המועמדים בבחירות, מצביע בקלפי בקאבול | צילום: רויטרס

אפגניסטן נמצאת כבר ארבעה עשורים במלחמה בין הממשל לארגון הטליבאן. הסכסוך הזה ממשיך לגבות את חייהם של אלפי אנשים בכל שנה במדינה, וחיילים ממגוון מדינות מוצבים שם כדי לסייע לשמור על הסדר. ארה"ב בלבד מחזיקה שם כ-14 אלף חיילים בעת הזו, כחלק ממשימת נאט"ו לעזור ולאמן את כוחות הביטחון במדינה.