הארמון הנשיאותי והמסגד הענק: סיור בבירת איחוד האמירויות

אחרי המסע בדובאי, שליח חדשות 13 עבר לאבו דאבי, שאותה מכירים היטב בכירי קהילת המודיעין. תור ארוך של כלי רכב משתרך בכניסה לעיר - שאליה ניתן להיכנס רק לאחר בדיקת קורונה

זמן צפייה: 05:04

לאחר יומיים בדובאי, עיר התיירות, העסקים והקניות, שליח חדשות 13 עבר לאבו דאבי, הבירה המדינית והפוליטית של איחוד האמירויות, שם מתקבלות ההחלטות - ושם גם נתפרה וגובשה עסקת השלום עם ישראל.

הכניסה לאבו דאבי היא דרך היבשה, ואלה לא זמנים רגילים - מגפת הקורונה הגיעה גם לעיר הזו ותור ארוך של כלי רכב משתרך באמצע המדבר, לפני מחסום הכניסה. כל מי שרוצה להמשיך פנימה חייב להיבדק ולקבל תשובה שאינו נשא. מדובר בבדיקה של דקירה קטנה באצבע ותשובה תוך רבע שעה.

מהבוקר: 20 שריפות בעוטף; דיווח: המשלחת המצרית עזבה את הרצועה

השרה רגב: שוקלים לאפשר הגעה ממדינות אדומות גם בלי בידוד

רה"מ לכלי תקשורת באמירויות: "חושב שעוד מדינות יצטרפו להסכם"

מסגד שייח' בן זאיד
מסגד שייח' בן זאיד | צילום: חדשות 13

התחנה הראשונה בעיר היא ארמון הנשיאות, "קסר אל וואטן", משם חולש שייח' חליפה בן זאיד, נשיא האיחוד, על המדינה כולה. שם גם נמצא יורש העצר, מוחמד בן זאיד, שנחשב לשליט בפועל של הממלכה והאיש החזק בה. מסדרונות השלטון מוכרים היטב גם לשורת ישראלים בכירים בקהילת המודיעין והדיפלומטיה, שניהלו בחודשים האחרונים המגעים החשאיים בין ישראל לאמירויות.

מארמון הנשיאות ממשיכים לאתר נוסף שמוכר לישראלים - מסגד שייח' זאיד, המסגד המרכזי במדינה, קרוי על שם האב המייסד של איחוד האמירויות. שם גם ביקרה השרה מירי רגב בבגדים מסורתיים כשליוותה את נבחרת ישראל בג'ודו בטורניר ההיסטורי באבו דאבי שבו השתתפה לפני שנתיים.