הקורונה משתוללת באירופה: שיא בצרפת, תחזית עגומה בבריטניה

מקרון: "לא שוללים הטלת סגר אם נידרש" • מסמך שהוצג לממשלת בריטניה ודלף, חוזה עד 85 אלף מתים מקורונה בחודשי החורף • למעלה מ-20 אלף "מכחישי קורונה" הפגינו בברלין ופוזרו על ידי המשטרה

זמן צפייה: 02:29

גל שני באירופה: 7,397 נדבקים אותו ביממה האחרונה בצרפת, המספר הגבוה ביותר מאז לחודש מארס. המספר הזה, שכמעט משתווה לשיא הנדבקים בגל הראשון שעמד על 7,578, הביא את נשיא צרפת עמנואל מקרון כי "הוא אינו שולל הטלת סגר נוסף אם נידרש לכך".

"אנחנו חווים עליה אקספוננציאלית", אמר שר הבריאות. עד כה נמנעו הרשויות במדינה, ובפרט ראש הממשלה הטרי ז'אן קסטקס, לדבר על אפשרות של סגר נוסף, ואף דחקו בצרפתים להחיות את הכלכלה, לצרוך ולבלות – תחת המגבלות. במקביל ננקטו צעדים מקומיים ברובם. כעת שנראה שמול המספרים החדשים תידרש אסטרטגיה רוחבית יותר.

לא רק בצרפת, עוד ועוד מדינות ביבשת חוות עליה משמעותית בימים האחרונים. בבריטניה פורסם היום ב-BBC מסמך ממשלתי רשמי שדלף, וחוזה עד 85 אלף מתים מהקורונה במהלך החורף. במסמך, שהוכן על ידי קבוצת מדענים והוצג לממשלה, נכתב גם כי יש לשקול הגבלות בין נובמבר למארס כדי לצמצם את התחלואה.

עמנואל מקרון נשיא צרפת נואם בטקס פורום השואה הבנילאומי בייד ושם
''לא שוללים הסגר''. נשיא צרפת עמנואל מקרון | צילום: חדשות 13

הפגנות נגד הממשלה בברלין
הפגנות נגד הממשלה בברלין | צילום: רויטרס

הפגנות נגד הממשלה בברלין
צילום: רויטרס

בגרמניה, שחווה גם היא עליה במספרי הנדבקים בימים האחרונים, התאספו היום יותר מ-20 אלף "מכחישי קורונה" בבירה ברלין על מנת למחות נגד מגבלות הקורונה. המפגינים התאספו למרות שמוקדם יותר השבוע הודיע הממשלה כי תאסור לקיים הפגנות המוניות מחשש לעליה בתחלואה.

יותר מ-3,000 שוטרים ואנשי כוחות הביטחון הגיעו למקום ופיזרו את המפגינים. מהמשטרה הגרמנית נמסר כי המפגינים לא הקפידו על ההנחיות, לא שמרו על מרחקים ולא עטו מסכות. זאת אינה הפעם הראשונה שבה מפגינים אלפי מכחישי קורונה בברלין, חלק גדול מהם אנשי ימין קיצוני.

ובתוך כך יצא היום לדרך מירוץ האופניים ה"טור דה פראנס" בניס שבצרפת, תחת מגבלות רבות. הרוכבים התחייבו בבדיקות קורונה ובבידוד לפני הזינוק, ומי שירצה לצפות בהם יידרש לעשות כן עם מסכה. בין המתחרים גם קבוצת הרכיבה הישראלית ישראל "סטארט אפ ניישן", שתעשה היסטוריה ותתחרה לראשונה אי פעם בתחרות הרכיבה החשובה ביותר בעולם.