טראמפ איים: "אם ההגירה ממקסיקו לא תיפסק - אסגור את הגבול"

הנשיא האמריקני הזהיר שיסגור את הגבול בשבוע הבא, או לפחות חלק גדול ממנו, אם לא ייפסקו "ההגירות הבלתי חוקיות לארה"ב". שר החוץ המקסיקני: "לא פועלים על בסיס איומים"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ | צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, איים אמש (שישי) בחשבון הטוויטר שלו שיסגור את הגבול עם מקסיקו, או לפחות חלק גדול ממנו, במידה ומקסיקו לא תפסיק באופן מיידי את ההגירה הבלתי חוקית לשטח ארה"ב. בתגובה לאיום של טראמפ, כתב שר החוץ המקסיקני: "לא נפעל על בסיס איומים - אנחנו שכנים נהדרים".

"הדמוקרטים נתנו לנו את חוקי ההגירה החלשים ביותר בעולם", צייץ הנשיא האמריקני. "הקונגרס חייב לשנות את חוקי ההגירה החלשים שלנו עכשיו, ומקסיקו חייבת לעצור את ההגירה הבלתי חוקית משטחה לעבר השטח שלנו". בהמשך, איים טראמפ כי אם מקסיקו לא תמנע את ההגירה הבלתי חוקית משטחה הוא "יסגור בשבוע הבא את הגבול או לפחות חלקים גדולים ממנו".

מהגרים ממקסיקו בדרך לארה''ב
מהגרים ממקסיקו בדרך לארה''ב | צילום: רויטרס

לדבריו, הפסקת ההגירה אמורה להיות פעולה קלה מצידה של מקסיקו, אך לטענתו "הם מעדיפים לקחת את הכסף של ארצות הברית ו'לדבר'". טראמפ הוסיף כי מדינתו הפסידה כספים רבים בשל ההגירה הבלתי חוקית, ולכן "סגירת הגבול תהיה דבר טוב".

בתגובה לדבריו של טראמפ, צייץ שר החוץ המקסיקני, רסלו אברארד, כי "מקסיקו לא תפעל על בסיס איומים" וכי "מדינתו היא שכנה נהדרת". השר הוסיף כי ההוכחה לכך הם "1.5 מיליון אמריקנים שבחרו לחיות במקסיקו - הקהילה הגדולה ביותר של אמריקנים מחוץ לארצות הברית".

כזכור, לפני כחודש וחצי הכריז הנשיא טראמפ שיחתום על מצב חירום לאומי בנוגע לגבול ארה"ב-מקסיקו כדי לגייס כסף עבור החומה, אותה הוא מעוניין לבנות לאורך הגבול. עוד אמר טראמפ כי הוא ישתמש בסמכויותיו כדי לעקוף את הקונגרס, שבלם עד כה את ניסיונותיו, כדי להשיג את הכסף הדרוש לבניית החומה ולהקים אותה ללא אישור הקונגרס.

"אני לא בונה את החומה כי הבטחתי זאת בקמפיין, אלא בגלל כמויות הסמים שנכנסות מהגבול", אמר טראמפ. "יש לנו פלישה של סמים ואנשים מהגבול, זה לא מתקבל על הדעת. מצבי חירום הוכרזו על ידי נשיאים בעבר פעמים רבות. זה לא מסובך, זה פשוט - אנו רוצים לבלום את הסמים מהליכנס למדינה. אנו רוצים לעצורצ עבריינים וכנופיות מלהיכנס".