"עטו עלינו": המשפחה הישראלית שחולצה מהמהומות באקוודור

מאיה ויגאל בר נסעו לפגוש את בניהם בזמן שטיילו בדרום אמריקה, אך כשהגיעו לקיטו, הם לא דמיינו שיקלעו למחאות אלימות במדינה ויאלצו לברוח למתחם בקתות נטוש. "הרגשנו סכנה"

זמן צפייה: 02:29

משפחה ישראלית אחת, שני הורים ושני בניהם - נקלעה למהומות קשות ששוטפות את אקוודור. המשפחה שיצאה לטיול למרות מחסומי הדרכים הרבים - נתקלה בהמון זועם ונאלצה לברוח למתחם בקתות נטוש.

כבר שבוע שבאקוודור אזרחי המדינה מוחים נגד צעדי הצנע שאותם נקטה הממשלה של הנשיא לנין מורנו. צעירים רעולי פנים משליכים חפצים לעבר שוטרים, והם מגיבים באמצעות גז מדמיע. זה קורה בבירה קיטו אבל לא רק. הכול התחיל כאשר הממשלה הודיעה על קיצוץ בסבסוד מחירי הדלק.

יגאל ומאיה בר, נקלעו למהומות באקוודור
יגאל ומאיה בר, נקלעו למהומות באקוודור | צילום: חדשות 13

ובדיוק למציאות הכאוטית הזאת, שגבתה אתמול את חייו של אדם אחד, נקלעו יגאל ומאיה בר שהצטרפו לטיול של בניהם בדרום אמריקה. הם נפגשו בקיטו ומשם נסעו יחד צפונה ברכב שכור. בדרך, הם נתקלו בכמה מחסומים, לא ממש התרשמו, עקפו אותם והמשיכו הלאה. אלא שאז המצב הסתבך. "זה התחיל במחסומים יותר קשים וגדולים, חלקם בוערים, וזה התקדם לממש התקהלויות סביבנו סביב הרכב. הרגשנו סכנה", סיפר יגאל. "הם החזיקו מצ'טות, דוקרנים וכל הבא ליד. גזעי עצים, פשוט עטו עלינו, רצו לחתוך לנו את הצמיגים. לכל כיוון שלא פנינו היו זכוכיות על השבילים, וגזעים ודוקרנים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בתוך שנה: שלושה פיגועי ימין קיצוני נגד יהודים בבתי כנסת

אמה של הבריטית מפרשת המין בקפריסין: "התמיכה שקיבלנו מדהימה"

במשטרה חושדים: אלירן מלול היה תחת השפעת סמים כשרצח את אשתו

מהומות באקוודור
מהומות באקוודור | צילום: רויטרס

הם המשיכו בנסיעה, פינו במו ידיהם את המחסומים המאולתרים ובאחת הפעמים שבהן יצאו הבנים מהרכב כדי לפנות את הדרך, הטיול המשפחתי כבר הפסיק לגמרי להיות הרפתקה נעימה. בשלב הזה הם חזרו לרכב ונמלטו במהירות. בהמשך הם העלו למכוניתם איש מקומי שעזר להם לברוח אל שבילים צדדיים. בסופו של הנסיעה המבהילה הזאת, הם מצאו עצמם במתחם בקתות ריק ממבקרים, שם הם נשארו ארבעה ימים, בלי מזון, ויצרו קשר עם משרד החוץ וחברת הביטוח שלחה להם חילוץ.

כעת בני משפחת בר עושים את דרכם לישראל. ובינתיים באקוודור, הנשיא שמאשים את קודמו בתפקיד בניסיון הפיכה, הכריז על מצב חירום. כבר יותר מ-570 בני אדם נעצרו. אבל המפגינים מבטיחים להמשיך במאבקם עד להפלת השלטון.