"מקצוע - מלווה בריבית": שונה ערך ויקיפדיה של איש עסקים יהודי

העמוד בעברית של אדוארדו אלשטיין הארגנטינאי באתר שוכתב ככל הנראה, כך שמקצועו הוצג כסטראוטיפ נגד יהודים. מדינת מוצאו של הנדבן שונתה ל"ציונות". בהמשך, תוקנה הטעות

אדוארדו אלשטיין, איש עסקים יהודי
אדוארדו אלשטיין, איש עסקים יהודי | צילום: רויטרס

ערך הוויקפדיה בעברית של איש העסקים היהודי-ארגנטינאי אדוארדו אלשטיין, נערך היום (ראשון) ככל הנראה מחדש, ונכתב בו כי מקצועו הוא "מלווה בריבית" ומדינת מוצאו היא "ציונות". המקצוע מלווה בריבית, משמש בעל קונוטציה אנטישמית, ומוכר בין היתר מדמותו של "שיילוק" מהמחזה "הסוחר מוונציה" שכתב ויליאם שייקספיר. בהמשך, תוקן השכתוב, והוא הוגדר כ"איש עסקים מארגנטינה".

אלשטיין הוא הבעלים של "IRSA", שנחשבת לחברת הנדל"ן הגדולה בארגנטינה. כמו כן, הוא בעל שליטה במספר פעילויות עסקיות באמריקה הלטינית, ארצות הברית וישראל, בה הוא משמש כיו"ר איי די בי, השקעות דיסקונט, נכסים ובנין וחברות נוספות. כמו כן, הוא משמש כדירקטור בחלק מחברות הבת של הקבוצה כדוגמת אלרון.

לכתבות נוספות בנושא: 

אירוע אנטישמי בארגנטינה: מתפללים נפצעו בתקיפה בבית כנסת

"רשע": גרפיטי אנטישמי רוסס על קיר ישיבה בניו יורק

חשד לאנטישמיות בברוקלין: 3 יהודים הותקפו ונשדדו בתוך שעה

ערך הוויקיפדיה של אדוארדו אלשטיין לאחר ששונה עם קונוטציה אנשטישמית
ערך הוויקיפדיה של אדוארדו אלשטיין לאחר ששונה עם קונוטציה אנשטישמית | צילום: ויקיפדיה

כאמור, בערך הוויקיפידה של איש העסקים נכתב כי מדינת מוצאו של אלשטיין היא "ציונות". זאת, למרות שאלשטיין הוא יליד ארגנטינה שנולד למשפחה יהודית חילונית בבואנוס איירס ובמהלך השנים חזר בתשובה. סבו של אלשטיין ברח למדינה מברית המועצות לאחר המהפכה הקומוניסטית.

במהלך חודש אפריל, תקיפה אנטישמית אלימה אירעה בבית הכנסת "מקדש יוסף" בבואנוס איירס שבארגנטינה, שהביאה לפציעתם של כמה מתפללים, האירוע התרחש במהלך תפילת ערב שבת, לאחר קבלת השבת, כשזוג אלמונים, גבר ואישה, עברו סמוך לבית הכנסת והחלו לקרוא הערות אנטישמיות לעבר המתפללים. בהמשך הגבר והחל לתקוף את המתפללים באמצעות סכין וכמה מתפללים נפצעו קל כתוצאה מההתפרעות.