סוף למהומות באקוודור: הממשלה והמפגינים הגיעו להסכמות

הנשיא לנין מורנו נענה לדרישת המפגינים והסכים לבטל את החוק לקיצוץ סבסוד הדלק, כדי לעצור את המחאה האלימה ששיתקה את המדינה בשבועיים האחרונים. "פשרה אינה הפסד - וכאן כולנו מתפשרים"

ההפגנות האלימות בקיטו, בירת אקוודור
ההפגנות האלימות בקיטו, בירת אקוודור | צילום: רויטרס

הסתיימה מחאת הדלק באקוודור: אחרי כשבועיים של הפגנות ומהומות אלימות ששיתקו את הבירה קיטו, ממשלת אקוודור הסכימה היום (שני) לדרישת המפגינים - ותחזיר את סבסוד הדלק לקדמותו, במסגרת הסכם עם מנהיגי המחאה. ההסכם הושג במהלך שיחות שניהלו הצדדים בתיווך האו"ם והכנסייה הרומית הקתולית, שהועברו בשידור חי בטלוויזיה המקומית.

על פי ההסכם, ההפגנות ברחבי אקוודור ייפסקו והצדדים התחייבו להחזיר את השקט לאלתר. בנוסף, תוקם ועדה בתיווך האו"ם, הכנסייה הקתולית וגורמים נוספים, במטרה להבטיח את השבת היציבות למדינה. במקביל, הצדדים ידונו בחוק חדש, שיבטיח שסבסוד הדלק לא ינוצל על ידי אנשים שמבריחים דלק למדינות שכנות. על פי בכיר בממשל, חואן סבסטיאן רולדן, השיחות על החוק יתחילו באופן מיידי. "פשרה אינה הפסד", אמר. "וכאן כולנו מתפשרים".

כתבות נוספות בנושא >>

אקוודור: בשל ההפגנות האלימות – הנשיא הורה לצבא לפעול ברחובות

"עטו עלינו": המשפחה הישראלית שחולצה מהמהומות באקוודור

93 הרוגים בהפגנות האלימות בעיראק; הוסר העוצר בבגדאד

מהומות באקוודור
מהומות באקוודור | צילום: רויטרס

כזכור, ההפגנות פרצו לאחר שממשלת אקוודור הודיעה על קיצוץ בסבסוד במחירי הדלק לפני כשבועיים. לאחר שהמחאה התפשטה והפכה אלימה, הנשיא לנין מורנו הנחה את הצבא האקוודורי לפעול ברחובות הבירה קיטו ולאכוף עוצר מהשעה שלוש בצהריים. כמו כן הוא הופיע בטלוויזיה והורה לאזרחים להישאר בבתיהם בעוד הוא שולח את הצבא לרחובות.

במסגרת המחאות, מפגינים עטויי מסכות פרצו למשרד מבקר המדינה בקיטו והעלו אותו באש. מאוחר יותר פשטו המפגינים על תחנת הטלוויזיה "טלמזונס" המקומית, הדליקו אש במקום וניסו לפרוץ לבניין, בו נלכדו כ-20 עובדי המקום. עיתונאי מקומי סיפר לסוכנות הידיעות "AP" כי במהלך התקפה על משרדי העיתון "אל קומרסיו" בו הוא עובד, מאבטחי הבניין נתפסו ונקשרו, והמפגינים ניסו לפרוץ למשרדים שבהם התחבאו עיתונאים.