דיווח בצ׳ילה: צעיר ישראלי חולץ מהר געש לאחר שנפל ונפצע ברגלו

אתר החדשות "קופרטיבה" דיווח כי מטייל בן 24 מעד בעת ששהה על פסגת ה"ויאריקה" שבמרכז המדינה, שהיה כבוי באותה העת. הוא פונה לבית החולים כשהוא סובל משברים. טרם ברור מה גרם לנפילתו

דיווח בצ׳ילה: צעיר ישראלי חולץ מהר געש לאחר שנפל ונפצע ברגלו
דיווח בצ׳ילה: צעיר ישראלי חולץ מהר געש לאחר שנפל ונפצע ברגלו | צילום: רויטרס

מטייל ישראלי בן 24 נפצע אתמול (שישי) בעת ששהה על פסגת הר הגעש ויאריקה שבדרום צ'ילה, שהיה כבוי באותה העת - כך דווח באתר הצ'יליאני "קופרטיבה". טרם ברור מה גרם לנפילתו.

צוותים מקומיים הוזעקו למקום, העניקו לו טיפול רפואי ראשוני, חילצו אותו באמצעות מסוק ופינו אותו באמבולנס לבית החולים כשהוא סובל משברים ברגליים. נבדקות הסיבות שהביאו לנפילתו. "הצעיר הועבר לתחנת המשטרה בעיירה פוקון, ומשם הוא הועבר באמבולנס לקבלת טיפול רפואי", דיווח ראש צוות החילוץ האווירי. "המבצע האווירי הושלם בהצלחה".

ההתפרצות הגעשית שפגעה באניית תיירים
ההתפרצות הגעשית שפגעה באניית תיירים | צילום: חדשות עשר
הר הגעש ויאריקה
הר הגעש ויאריקה | צילום: רויטרס

ביום שלישי נמצאה גופתו של יניב אברהם, בן 36 ממעלה אדומים, בבית מלון שבו שהה בברלין. זאת, לאחר שנעדר מאז יום חמישי בשבוע שעבר. לאחר בירור התגלה כי משטרת ברלין מצאה את גופתו של יניב כבר ביום חמישי, ורק כעבור כמה ימים עדכנה את השגרירות ואת המשפחה. נסיבות המקרה עדיין בחקירה של המשטרה המקומית, בעוד משרד החוץ מסייע להשבת גופתו של יניב לקבורה בישראל. "המשפחה עברה ייסורים לאורך כל החג ולא הפסיקה לנסות ולאתר אותו", סיפר אביו. "גם עכשיו אנחנו ניזונים מחצאי דיווחים ומשהו בפרשה הטראגית הזאת לא ברור. אנחנו לא מקבלים שום מידע מגורם רשמי. אנחנו מודים לכל מי שנרתם והתגייס לעזור בחיפושים אחריו".

ביום ראשון נהרג עודד לכנר, גבר ישראלי בן 59, לאחר שנפגע כתוצאה מתאונת גלישה בסרי לנקה. לכנר הצטרף לפני כשבועיים לבנו המטייל במזרח מזה כשנה, ולפני כשבועיים יצאו השניים לגלוש. במהלך שהותם בחוף, נחבל לכנר בראשו וטבע – ומאז היה מחוסר הכרה. כעבור כמה ימים נקבע מותו בבית חולים בסרי לנקה. לכנר נולד בקיבוץ בית קשת שבגליל התחתון להורים יוצאי הפלמ"ח ממייסדי הקיבוץ. הוא הותיר אחריו שני ילדים, הורים וארבעה אחים.