מערכת בריאות בקריסה: ברזיל זלזלה בקורונה – ומשלמת ביוקר

בעת שבמדינות רבות נאבקו בנגיף ובלמו אותו, בולסונארו סירב להתייחס ברצינות למגפה. בינתיים, חרף מספר הבדיקות הנמוך, מניין הנדבקים בשיא וגם מספר המתים עולה בקצב גבוה. "אנחנו במלחמה"

זמן צפייה: 02:52

בזמן שבמדינות רבות ברחבי העולם התפשטות מגפת הקורונה נבלמה, ומניין המקרים שמאובחנים בכל יום יורד בקצב משמעותי, בדרום אמריקה במצב הפוך, כאשר הווירוס רק הולך ומתפשט. מוקד ההתפרצות המשמעותי ביבשת נמצא בברזיל, שצפויה להפוך למדינה שנמצאת במקום השני בעולם במניין החולים עד סוף השבוע.

מספר החולים במדינה כבר עלה אתמול ליותר מ-310 אלף, כאשר רק ביומיים האחרונים אובחנו 39 אלף בני אדם. זאת, חרף מספר בדיקות נמוך ביותר – רק 3,462 בדיקות למיליון בני אדם. לשם השוואה, ברוסיה, שנמצאת במקום השני עם 317 אלף נדבקים, אובחנו בזמן זה כ-17 אלף חולים. זאת, למרות שהיא מבצעת פי 15 בדיקות לכל מיליון בני אדם. על פי מומחים, מספר הבדיקות המועט מעיד על כך שנתוני התחלואה גבוהים משמעותית.

קורונה בברזיל
קורונה בברזיל | צילום: רויטרס

גם מספר המתים במדינה ממשיך לזנק, כאשר אתמול נרשם מספר שיא של 1,188 מקרי מוות ביממה. מניין המתים בברזיל הוכפל תוך 11 ימים בלבד, וכעת היא נמצאת במקום השישי בעולם מבחינת מספר קורבנות המגפה.

בשל עקומת התחלואה והתמותה החדה, בבתי חולים בסאו פאולו, ריו דה ז'ניירו ומקומות נוספים בברזיל מדווחים כי הם על סף קריסה. בית חולים שדה הוקם ברשויות רבות, בחלקן אף הוקמו כמה, אך קצב בנייתם אינו מספיק בשביל להפחית את העומס הרב על המוסדות הרפואיים.

קורונה בברזיל
קורונה בברזיל | צילום: רויטרס

כל זאת מתרחש כאשר הנשיא ז'איר בולסונארו ממשיך לזלזל במגפה, וקורא לבטל את ההגבלות כדי להחיות את הכלכלה. כמעט כל 26 המדינות בברזיל נמצאות תחת מגבלות כלשהן. במקביל, בקונגרס מקדמים חוק שיאפשר לקנוס אדם שלא יעטה מסכה במרחב הציבורי – חוק שיהיה זקוק לאישור של בולסונארו.

לאור מדיניות הנשיא, תקף אותו לאחרונה מושל סאו פאולו – שסובלת מהנגיף באופן הקשה ביותר, כאשר כרבע ממקרי התחלואה והמוות נרשמו בה. "אנחנו צריכים להילחם גם בווירוס הקורונה וגם בווירוס 'בולסונארו'", אמר המושל, שהוסיף מסר מפייס. "ברזיל צריכה להיות מאוחדת. אנחנו במלחמה, כולנו ניצבים בפני תבוסה ועלינו להתאחד ולפעול יחד".

קורונה בברזיל
קורונה בברזיל | צילום: רויטרס

על פי התנהלותו עד כה, לא נראה שבולסונארו מתכוון לשנות מדיניות. הוא ממשיך לכנות את המגפה "שפעת קטנה", טוען כי "הידרוקסיכלורוקין" היא תרופה שיש להשתמש בה, למרות שלא הוכח מדעית כי היא תורמת לעצירת הווירוס, ואף פיטר שני שרי בריאות מאז תחילת המשבר.