יותר ממיליון נדבקים: התפרצות הקורונה בברזיל הולכת ומחמירה

ברזיל הפכה למדינה השנייה בעולם במניין המקרים החיוביים לנגיף הקורונה אחרי ארה"ב. ב-24 שעות נדבקו 54 אלף בני אדם, ויותר מ-1,200 ברזילאים מתו בכל יום בארבעת הימים האחרונים

זמן צפייה: 00:16

ברזיל הפכה למדינה השנייה בעולם במספר הנדבקים, עם יותר ממיליון בני אדם שנמצאו חיוביים לקורונה. משרד הבריאות הברזילאי הודיע אתמול (שישי) על שיא של 54,000 נדבקים חדשים ב-24 שעות האחרונות.

כמו כן, זה ארבעה ימים ברצף שמספר המתים היומי עולה על 1,200. מספר המתים מאז פרוץ המגפה עלה ליותר מ-49,000. במדינה לא מבצעים כמות גדולה של בדיקות, כך שמספר הנדבקים הוא ככל הנראה אף גבוה יותר מזה שדווח.

ז'איר בולסונארו, נשיא ברזיל, עוטה מסכה בתקופת משבר הקורונה | צילום: רויטרס

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לראשונה מזה כחודשיים: יותר מ-300 נדבקים בקורונה ביממה

המו"מ פוצץ: בית הדין יכריע על מועד סיום שנת הלימודים במוצ"ש

חשש מגל שני ברשות: ברקע מחסור בבדיקות – התפרצות בכמה מוקדים

העדכון האחרון הגיע רק שעות ספורות אחרי שארגון הבריאות העולמי הזהיר שהמגפה נכנסת ל"שלב חדש ומסוכן". יו"ר הארגון אמר שמספר המקרים עולה במקביל לכך שמדינות מתחילות להסיר את הסגרים.

ארגון הבריאות העולמי הודיע לאחרונה שמוקד המגפה עבר ליבשת אמריקה. ואכן, מלבד ארצות הברית, שבה יש כ-2.3 מיליון נדבקים, מדינות רבות ביבשת חוות התפרצות. בפרו נדבקו עד כה כ-250 אלף בני אדם, בצ'ילה כ-230 אלף, ובמקסיקו כ-170 אלף.

בישראל: הממשלה אישרה פתיחת מוסדות תרבות

המטה לביטחון לאומי עדכן כי מספר המתים עלה ל-305, וכי מניין הנדבקים בקורונה עד כה עלה ל-20,533. מספר החולים הפעילים עומד על 4,598.

אתמול אישרה הממשלה במשאל טלפוני מספר הקלות על ההגבלות של אירועי התרבות - החל מאתמול אפשר לקיים מגוון רחב של מופעים, קונצרטים, הצגות תאטרון והקרנות סרטים לקהל הרחב באולמות התרבות ובבתי הקולנוע ברחבי הארץ, כאשר מניין המשתתפים במופעים לא יעלה על 250 איש, ועד לתפוסה מרבית של 75% מנפח האולם שבו מתקיים המופע. מעבר לכך, אין היתר לקיים מופעים בעמידה ולא יתאפשר אירוע הכולל ריקוד של הצופים.

כמו כן, למנכ"ל משרד התרבות והספורט, רז פרויליך, הסמכות להתיר מספר צופים הגבוה מ-250 ועד 500, ובלבד שמספרם לא יעלה על 75% מתפוסת המקום. אולמות המבקשים לערוך מופעים עבור קהל העולה על 250 איש רשאים להגיש בקשה באמצעות אתר משרד התרבות והספורט.

חיטוי של אולם קולנוע
חיטוי של אולם קולנוע | צילום: רויטרס

מכירת כרטיסי הכניסה למופעים תעשה מראש, באמצעות הזמנה טלפונית או דיגיטלית, למושבים מסומנים בלבד. לאורך כל זמן השהות באולם, קהל הצופים והסדרנים יעטו מסיכות, ולא יתקיימו הפסקות במהלך המופע. מספרי הטלפון של קהל הצופים יישמרו בהתאם למקומות הישיבה המסומנים, לתקופה של 20 ימים. פרטים אלה יימסרו לבקשת נציג משרד הבריאות, במקרה שיתברר כי שהה חולה קורונה במופע. הפרת החובה של מפעיל אולם בקיום כללי ההפעלה תהווה עבירה פלילית.