ענן שחור בשמי העיר: שריפות הענק ביער האמזונס ברזיל ממשיכות

קרוב ל-10,000 שריפות פרצו בימים האחרונים באזור, בין היתר בשל בירוא יערות שעורכים החקלאים, שגם מוחים על כוונת הממשלה לייעד את האזורים לתעשייה. "בולסונארו מפרק את המדיניות הסביבתית"

זמן צפייה: 00:51

אזור יער האמזונס בברזיל עולה בלהבות זה כמה ימים, כשענן שחור מכסה את שמי העיר סאו פאולו ואזורים נוספים במדינה. הרשויות דיווחו כי רק מאז יום חמישי האחרון בשבוע שעבר זוהו קרוב לעשרת אלפים שריפות. אירועי הלהבות צברו תהודה ברשתות החברתיות השונות, בעיקר פייסבוק, טוויטר ואינסטגרם, פעמים רבות בליווי ההאשטאג #preyforamazonia.

חלק משמעותי מהשריפות נובע מהצתות מכוונות של חקלאים מקומיים, שברצונם לערוך בירוא יערות - פינוי שטחים לצורך גידולים ושטחי מרעה לבקר. בדרך זו החוואים גם מוחים על כוונת הממשלה החדשה, בראשות הנשיא ז'איר בולסונארו, לייעד את האזורים הללו לצרכים תעשייתיים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לאחר שאושרה מועמדותם: העליון דן בריצת חברי עוצמה יהודית

הנגבי על המתיחות: חמאס מותח החבל – נעמוד איתנים מול התוקפנות

מקסיקו, רוסיה – וסרביה: היכן נמצאות ערי הבילוי הטובות בעולם?

שריפת ענק ביער האמזונס בברזיל
שריפת ענק ביער האמזונס בברזיל | צילום: רויטרס

בולסנארו האשים קבוצות שוחרות איכות סביבה בהצתת השריפות באמזונס, אך אלה תקפו אותו חזרה וטענו כי מדובר בניסיון להסית את תשומת הלב מהפיקוח הלקוי. "מאז כניסתו לתפקיד, בולסונארו והממשלה הנוכחית מפרקים בשיטתיות את המדיניות הסביבתית של ברזיל", אמרה דניקלי אג'יאר, מארגון "גרינפיס" במדינה.

מתחילת השנה סבלו תושבי ברזיל יותר מ-72 אלף התפרצויות שריפה, גידול של 84 אחוזים יותר מהתקופה המקבילה אשתקד, כך לפי מכון מחקר במדינה, יותר ממחצית מהם אירעו באמזונס.

בחודש יולי חלה ירידה משמעותית בבירוא היערות, אך בחודש אוגוסט החלו כאמור לפרוץ שריפות בקנה מידה גדול ביותר. בעיתונות המקומית אומרים כי בחלק מהאזורים חוואים מארגנים "ימי שריפה" כדי לפצות על אכיפה דלה מצד הרשויות, האמורה להיטיב עם צרכיהם.

בירוא יערות באמזונס בברזיל
בירוא יערות באמזונס בברזיל | צילום: רויטרס