האם עוזר לאיים על ילדים שיכנסו ל"רשימה השחורה" של סנטה?

בסקר שנערך באוניברסיטה באנגליה, אשר כלל 4,200 הורים מרחבי העולם, עלה כי שליש מהעונים איימו על ילדיהם שלא יקבלו מתנות אם ימשיכו בהתנהגות שלהם - וזה עבד להם

A Man Dressed As Santa Claus Visits A Family On Christmas Eve In Espoo
סנטה קלאוס | צילום: רויטרס

מחקר שנערך בבריטניה מצא שאיום על ילדים נוצרים שייכנסו ל"רשימה השחורה" של סנטה קלאוס אם יתנהגו לא יפה - עוזרת בשיפור התנהגותם.

מדענים מאוניברסיטת "אקסטר" שבדרום מערב אנגליה, ערכו סקר עם יותר מ-4,200 הורים ברחבי העולם, ויותר משליש טענו שהם השתמשו באיום הזה כלפי ילדיהם, וזה עבד להם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

תת-מקלע בילקוט: 3 תלמידי תיכון מהגליל נעצרו בחשד לסחר בנשק

מדליקה נרות ומשחקת בסביבון: הנסיכה היהודיה של "דיסני"

2 ספינות "קרוז" התנגשו באתר נופש במקסיקו; 6 נפצעו קל • תיעוד

Icelander Einar Sveinsson, Dressed As Santa Claus, Pose For A Picture With A Girl During The ''villa Navidad'' Festival In San Salvador
סנטה קלאוס | צילום: רויטרס

השיטה הזאת מוכרת גם בלהיטי החג. שיר ילדים מוכר אצל הנוצרים, הנקרא "סנטה קלאוס מגיע לעיר", כולל את המילים: "הוא מכין רשימה - הוא בודק אותה פעמיים, והוא הולך לגלות מי טוב ומי רע". בשיר נאמר שסנטה מביא לילדים רעים גוש פחם, ואילו הילדים הטובים מתוגמלים במתנות להם ייחלו, כמו צעצועים או מתוקים.

הפסיכולוג ד"ר קריס בוייל אמר כי "כ-40% מהעונים השתמשו ברעיון של סנטה, או של אלפים, כדי לגרום לילדים שלהם להתנהג יפה במהלך השנה". לצד דברים אלה, הוסיף הפסיכולוג כי הרבה ילדים מאוכזבים ואף חווים טראומה כשהם מגלים שסנטה קלאוס לא אמיתי.