בפעם השניה בתוך ימים: רעידת אדמה עוצמתית הורגשה בקליפורניה

במכון הגאולוגי האמריקני הודיעו כי עוצמת הרעש היתה 7.1; זאת לאחר שלפני יומיים נמדדה רעידת אדמה בעוצמה 6.4, שהוגדרה כ"חזקה ביותר זה 20 שנה". על פי דיווחים כמה בני אדם נפגעו ונזק נגרם

זמן צפייה: 02:18

רעש אדמה נוסף בקליפורניה: רעידת אדמה בעוצמה 7.1 הורגשה הבוקר (שבת) בדרום קליפורניה. זאת, פחות משתי יממות לאחר רעידת אדמה בעוצמה 6.4 שהורגשה באותו איזור, והוגדרה כ"חזקה ביותר מזה כ-20 שנה בקליפורניה". הרעידה הורגשה גם בלאס וגאס ובמקסיקו, כך נמסר מהמכון הגיאולוגי האמריקני.

בתחילה נמסר מהמכון הגיאולוגי האמריקני, כי עוצמת רעידת האדמה היא 7.1, בהמשך היא שונמכה ל-6.9, ולאחר מכן עודכנה שוב ל-7.1. על פי דיווחים של הרשויות ישנם מספר נפגעים, שמצבם קל ככל הידוע; כמו כן נמסר על נזק שנגרם לבניינים שהיו במוקד הרעש. בתיעוד מתחנת CBS המקומית נראה כיצד רעידת האדמה מפתיעה את המגישים באולפן, בשידור חי.

ביום חמישי נמדדה רעידת אדמה בעוצמה 6.4 דרגות, כ-220 קילומטרים צפונית ללוס אנג'לס. על פי ה-CNN, ארבעה רעשי משנה הורגשו זמן קצר לאחר רעידת האדמה. כוחות ההצלה הוזעקו ל-24 מוקדים שבהם יש חשש לפצועים או לשריפות, אך עד כה אין אינדיקציה לנפגעים. עם זאת, נזק נגרם לכמה מבנים. בעקבות עוצמת רעידת האדמה ורעשי המשנה, בניינים בלוס אנג'לס רעדו למשך שניות ארוכות. דיאן רוגיירו, מנכ"לית של בית מלון באזור סיפרה ל-CNN כי למבנה נגרם נזק משמעותי: "המנורות עדיין מתנדנדות, הרצפה זזה".

בלאס וגאס דווח על סדקים קלים בכמה מבנים, על צינורות מים שנשברו ואף על קווי חשמל שקרסו. כמו כן, בכמה מקומות סלעים התגלגלו לכבישים. המכון הגיאופיסי האמריקני לא הוציא התרעה לצונאמי. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הוא תודרך בנוגע לרעידה, וציין כי "נראה שהכול תחת שליטה".