קלינטון עוררה סערה: "רוסיה מטפחת מתמודדת מטעמה לבחירות"

המתמודדת לשעבר טענה בריאיון שהקרמלין מקדם מתמודדת שתסייע לגנוב מקולות הליברליים. למרות שלא הזכירה אותה בשמה, על פי כל ההערכות הכוונה היא לטולסי גבארד, שנחשבת כתומכת את משטר אסד

הילארי קלינטון
הילרי קלינטון | צילום: רויטרס

הבחירות לנשיאות בארה"ב ב-2020: המתמודדת לשעבר לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון, עוררה בסוף השבוע סערה, כשטענה בריאיון ש"רוסיה מטפחת מתמודדת מטעמה לבחירות בעוד שנה". קלינטון טענה, בריאיון שהעניקה בפודקאסט ליועץ לשעבר לנשיא אובמה, דיוויד פלוף, ש"הקרמלין מעוניין באדם שיתמודד במסגרת מפלגה שלישית, על מנת לגנוב קולות של בוחרים ליברליים, ובכך לסייע לטראמפ לנצח בבחירות".

קלינטון לא אמרה למי היא מתכוונת, אבל על פי כל ההערכות מדובר בטולסי גבארד. גבארד מתמודדת כרגע מטעם המפלגה הדמוקרטית, ונחשבת למתנגד חריפה לפעילות צבאית אמריקנית מחוץ לגבולות המדינה. גבארד אף נחשבת כתומכת של ממשל אסד בסוריה, והיא הודיע שהיא מתנגדת לפעילות של ארה"ב נגד המשטר הסורי. היא אף נפגשה עם הנשיא הסורי בסוריה, ב-2017.

"היא נכס רוסי ומועדפת על הרוסים", אמרה קלינטון בריאיון בלי להזכיר את שמה, "יש להם לא מעט אתרי אינטרנט ו'בוטים' ודרכים נוספות שמטרתם לתמוך בה". זוהי לא הפעם הראשונה שבה עולה שמה של גבארד בהקשר של ברית עם הרוסים. בעימות הבחירות בין המתמודדים שנערך השבוע היא נשאלה על כך, והשיבה כי "מדובר בשקרים מתועבים".

טולסי גאברד
טולסי גאברד | צילום: רויטרס

גבארד גינתה את דבריה של קלינטון וכינתה אותם "פחדניים". בחשבון הטוויטר שלה כתבה כי היא "מלכת מחרחרי המלחמות והתגלמות השחיתות". בנוסף כתבה כי קלינטון מנסה להרוס את המוניטין שלה, והציעה לה "להצטרף למירוץ ולא להסתתר מאחורי ה'שליחים' שלה".

הטענה הזאת לפיה הרוסים תומכים במתמודדת במפלגה שלישית אינה חדשה. כבר בבחירות 2016 נטען כי ג'יל סטיין, מי שעמדה בראש מפלגת הירוקים, נתמכה על ידי הרוסים. במסגרת חקירת המעורבות הרוסית בבחירות לארה"ב הטענה הזאת נבדקה על ידי הסנאט וסטיין התבקשה להעביר מסמכים שונים הקשורים לקמפיין הבחירות שלה.

קלינטון הזכירה גם את שמה של סטיין באותו ריאיון, ואף אמרה כי ייתכן שהיא תרוץ גם בבחירות האלה, "כיוון שהיא נכס לרוסים". ההתמודדות של סטיין בבחירות האחרונות התבררה כמשמעותית מאוד, לאחר שגרפה כמיליון וחצי מקולות הבוחרים, שהם כ-1% מסך הקולות. היא אף השיגה תוצאות מרשימות במישיגן, פנסילבניה ו-וויסקונסין, שלוש מדינות שבהן לבסוף טראמפ גבר על קלינטון, מה שעניק לו את הניצחון.