עם שריפת בובות נתניהו וטראמפ: באיראן ציינו את "יום אל-קודס"

אזרחי הרפובליקה האסלאמית ובעלות בריתה ציינו את "יום ירושלים הבינלאומי" – בהפגנות ברחבי איראן ובשאר העולם המוסלמי. בין היתר נשאו המפגינים שלטים בהם נכתב "מוות לישראל" ו"מוות לארה"ב"

זמן צפייה: 00:34

באיראן ציינו היום (שישי) את "יום אל-קודס" – יום ירושלים הבינלאומי, שמסמל את ההתנגדות לישראל ולשליטה הישראלית בירושלים. האירועים כוללים תהלוכות והפגנות, והם מתקיימים בכל שנה ביום שישי האחרון של חודש הרמדאן, מאז המהפיכה בשנת 1979.

את "יום אלקודס" מציינות גם שלוחותיה של איראן, כמו ארגון חיזבאללה, במקומות שונים בעולם, כמו עיראק, סוריה ולבנון. הטלוויזיה האיראנית דיווחה כי כמעט 1,000 צעדות התקיימו בכל רחבי הרפובליקה האיסלאמית.

צעדות אל-קודס באיראן
צעדות באיראן | צילום: רויטרס
צעדות באיראן
צעדות אל-קודס באיראן | צילום: רויטרס
צעדות אל-קודס בעיארק
צעדות בעיראק | צילום: רויטרס

המפגינים הניפו שלטים שונים שקוראים בין היתר "מוות לישראל" ו"מוות לאמריקה", וכן "ירושלים היא הבירה הפלסטינית הנצחית". בטהראן בירת איראן, שם נערכה העצרת המרכזית, תועדו מפגינים שורפים בובות בדמותם של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

בעצרת בטהראן השתתפו בין היתר גם הנשיא האיראני, חסן רוחאני, ושר החוץ מוחמד ג'וואד זריף. ההפגנות התקיימו בצל שני אירועים משמעותיים: האחד, המתיחות בין ארצות הברית ואיראן במפרץ, והחשש מפני התלקחות; השני, תכנית המאה של טראמפ, שאמורה להתפרסם בחלקה בקרוב, ומעוררת התנגדות עזה בקרב איראן ובעלות בריתה.

שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף, כתב אחר הצהריים בחשבון הטוויטר שלו": "ירושלים אינה למכירה. למרבה הצער מספר קטן של שליטים ערבים חושבים בטעות שאם יעמדו לצידו של נתניהו - הם יהיו מסוגלים להשיג את שאיפותיהם"