מדד השלווה העולמי: מי המדינה במקום ה-1, ואיפה ישראל ברשימה?

ישראל הגיעה לתחתית הרשימה במדד שבוחן משתנים כמו טרור, אלימות ומצב כלכלי ב-163 מדינות. הארצות הכי שלוות - איסלנד, ניו זילנד ופורטוגל

איסלנד, ניו זילנד ופורטוגל הן המדינות הכי שלוות בעולם, כך לפי מדד השלווה הגלובלי שפורסם היום (חמישי). ישראל הגיעה למקום ה-146, אחריה ברשימה מקומות כמו לבנון, ניגריה וצפון קוריאה.

גן העדן השקט, איסלנד, הגיעה למקום הראשון ברשימה זה השנה ה-12 ברציפות. מחקרים מוכיחים כי שיעור מקרי הרצח במדינה נמצאים בירידה תמידית, וכן מושקעים בה משאבים רבים מצד האו"ם לשמירה על השלום. ברוב המקומות הבאים בעשיריה הפותחת שולטות מדינות אירופה, עם פורטוגל במקום השלישי, אוסטריה רביעית ודנמרק אחריה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

מחקר חושף: מדוע הכלב שלכם מסתכל עליכם בעיניים עצובות?

אוסטרליה מבקשת להמית חתולי רחוב: "צדים חיות בסכנת הכחדה"

"גזענית": דוגמנית העל העלתה סטורי – ועוררה זעם בעולם הערבי

 

"אירופה נותרה האזור הכי רגוע בעולם, ואפילו שיפרה את מדד השלווה לאחר כמה שנים של ירידה", נכתב בדוח. "למרות השיפור, המצב הפוליטי באירופה נותר לא יציב, והעלייה המחודשת של לאומנות וטרור מאיימים על השלום העולמי".

על פי הדוח, ניו זילנד, שהגיעה למקום השני, "פיתחה חסינות" בעקבות פיגוע השנאה שהתרחש בעיר קרייסטצ'רץ, בו נרצחו 49 מתפללים מוסלמים ועשרות נפצעו. המדינה שיפרה את מקומה במדד לאחר האירוע.

אוקלנד - ניו זילנד
אוקלנד - ניו זילנד | צילום: gettyimages

נוסף לבחינת המדינות, מתייחס הדוח למצב השלווה הכלל עולמי. מדד זה השתפר לראשונה בחמש השנים האחרונות, אך רק באופן חלקי. "על אף מגמת העלייה הכללית במדד, העולם היום במקום פחות שלו ממה שהיה בעשור האחרון", אמרו מחברי הדוח. מגוון רחב של משתנים מרכיבים את המדד בעשור האחרון - טרור, סכסוכים במזרח התיכון, מתיחויות גואות במזרח אירופה וצפון מזרח אסיה. כמו כן, מספר הפליטים ברחבי העולם, והמתיחות בין אירופה וארצות הברית.

ליסבון - פורטוגל
ליסבון - פורטוגל | צילום: gettyimages

למקום האחרון והלא רגוע ברשימה הגיע אפגניסטן, ולפניה סוריה, דרום סודאן ועיראק. גם רוסיה הגיעה למקום נמוך מאוד והשתבצה בעשירייה האחרונה, סמוך למיקומה של קוריאה הצפונית.