ניו זילנד: 5 הרוגים וכ-20 נעדרים בהתפרצות הר געש • תיעוד

לפי הערכות הרשויות, כ-50 בני אדם שהו על "האי הלבן" בעת ההתפרצות הוולקנית, בהם כמה תיירים. כ-20 מהם מוגדרים נעדרים. משרד החוץ: לא ידוע על ישראלים המעורבים באירוע

זמן צפייה: 01:01

חמישה בני אדם נהרגו ו-32 נפצעו הלילה (שני) בהתפרצות הר געש שנמצא על "האי הלבן" הממוקם לחופי האי הצפוני של ניו זילנד. מבין הפצועים, שבעה במצב אנוש. המשטרה קראה לאזרחים להישאר בבתיהם בשל ענן האפר שעלה מההר בעקבות ההתפרצות. ממשרד החוץ נמסר שלא ידוע על ישראלים מעורבים באירוע.

לפי הערכות הרשויות, כ-50 בני אדם שהו על האי בעת ההתפרצות הוולקנית, בהם כמה תיירים מקומיים וזרים, 20 מהם עדיין מוגדרים נעדרים. לאחר שעות שבהן היה מסוכן מכדי לחפש אחר נפגעים באי, הודיעה המשטרה כי לא נראה שימצאו עוד ניצולים. "מהמידע שיש בידינו עולה חשש כי מניין ההרוגים יעלה", נמסר.

התפרצות הר געש בניו זילנד
התפרצות הר געש בניו זילנד | צילום: רויטרס

מייקל שאד, תייר שטייל באזור, תיעד את ההתפרצות. לרשת BBC סיפר כי טיפס ללוע הר הגעש כחצי שעה לפני שהתפרץ. "הייתה פעילות וולקני גבוהה, ועדיין היה די בטוח לטייל באזור, אבל ניסו להגביל את גודל הקבוצות שיגיעו", סיפר. "בדיוק כשעלינו על הסירה בדרך חזרה מישהו הצביע בכיוון וראינו את זה, הייתי בשוק. הסירה הסתובבה ואספנו כמה אנשים שעוד חיכו על הרציף".

התפרצות הר געש בניו זילנד
התפרצות הר געש בניו זילנד | צילום: רויטרס
התפרצות הר געש בניו זילנד
התפרצות הר געש בניו זילנד | צילום: רויטרס

ד"ר קן גליירהיל, מארגון GNS המנתר פעילות וולקנית במדינה, הסביר: "זאת לא הייתה התפרצות גדולה במיוחד, זה יותר כמו כחכוח בגרון. הר הגעש הראה פעילות מגוברת בשבועות האחרונים. זה לא סביר, אך אפשרי, שתתרחש התפרצות נוספת ביממה הקרובה".