התפרצות הר הגעש בניו זילנד: מתחזקת ההערכה כי איש באי לא שרד

שעות לאחר האירוע, שבו נהרגו חמישה בני אדם ויותר מ-20 הוגדרו נעדרים, נראה כי הסיכויים לאתרם בחיים - הולכים ופוחתים. "שירותי החירום לא הצליחו להגיע לאי - ייתכנו התפרצויות נוספות"

זמן צפייה: 02:02

זמן קצר לאחר ההתפרצות הקטלנית של הר הגעש "האי הלבן" בניו זילנד, שאירעה מוקדם יותר היום (שני), הודיעו הרשויות כי לפחות חמישה בני אדם נהרגו, עוד כמה נפצעו קשה ויותר מ-20 אנשים הוגדרו נעדרים. אלא שככל שעובר הזמן הסיכויים לאתר אותם הולכים ופוחתים, וההנחה כעת היא שאיש לא שרד בהתפרצות הוולקנית.

ראש ממשלת ניו זילנד, ג'סינדה ארדרן, התייחסה למקרה וסיפרה כי בין הנפגעים היו אזרחי ניו זילנד, אוסטרליה, ארה"ב, בריטיניה, סין ומלזיה. לדבריה, לא נראו סימני חיים על האי.

"שירותי החירום לא הצליחו להגיע לאי", אמר ג'ון טימס, בכיר במשטרת ניו זילנד. "האי בלתי יציב, עשויות להתרחש התפרצויות נוספות".

עוד בחדשות 13:

ליברמן לראשי רשויות מהליכוד: "ממשלה צרה תהיה בעייתית"

ניו זילנד: 5 הרוגים וכ-20 נעדרים בהתפרצות הר געש • תיעוד

פגיעת הברק בחייל: "אסור היה לצאת לשטח במזג אוויר כזה"

התפרצות הר געש בניו זילנד
התפרצות הר געש בניו זילנד | צילום: רויטרס

לפי הערכות הרשויות, כ-50 בני אדם שהו על האי בעת ההתפרצות הוולקנית, בהם כמה תיירים מקומיים וזרים. לאחר שעות שבהן היה מסוכן מכדי לחפש אחר נפגעים באי, הודיעה המשטרה כי לא נראה שימצאו עוד ניצולים. "מהמידע שיש בידינו עולה חשש כי מניין ההרוגים יעלה", נמסר.

מייקל שאד, תייר שטייל באזור, תיעד את ההתפרצות. לרשת BBC סיפר כי טיפס ללוע הר הגעש כחצי שעה לפני שהתפרץ. "הייתה פעילות וולקני גבוהה, ועדיין היה די בטוח לטייל באזור, אבל ניסו להגביל את גודל הקבוצות שיגיעו", סיפר. "בדיוק כשעלינו על הסירה בדרך חזרה מישהו הצביע בכיוון וראינו את זה, הייתי בשוק. הסירה הסתובבה ואספנו כמה אנשים שעוד חיכו על הרציף".