אוסטרליה: חוואים הורשעו בהברחת זרע חזירים דני בבקבוקי שמפו

ייבוא של התוצרת המבוקשת, שנועדה להכלאה מלאכותית של בעלי החיים, הוא עבירה נפוצה במדינה ועלול לגרום להפצת מגפות. השניים נידונו למאסר בכלא. "זלזול בוטה בחוקים המגנים על איכות החזירים"

דיר חזירים, אילוסטרציה
דיר חזירים, אילוסטרציה | צילום: Getty Images

שני מגדלי חזירים מאוסטרליה נידונו למאסר לאחר שהורשעו בייבוא זרע של חזירים מדנמרק. החוואים הבריחו את הזרע בתוך בקבוקי שמפו על מנת להסוותו. הכנסת גורמים ביולוגיים ליבשת אסורה והשניים הפרו למעשה את חוקי הפיקוח הממשלתיים על ייבוא בעלי חיים ועל תוצרת מן החי.

הזרע המבוקש שימש את אותם מגדלים להכלאת החזירים ולטיפוח מלאכותי של הגזע. מסתבר כי ייבוא לא חוקי של זרע חזירים מדנמרק, הוא עבירה שמתרחשת באוסטרליה מפעם לפעם. בעקבות מעשיהם נידון אחד מהם לשלוש שנות מאסר בפועל והשני לשנתיים והוטל עליהם קנס בגובה חצי מיליון דולר.

חוואי בשדה תירס
חוואי בשדה תירס | צילום: שאטר סטוק
חוות חזירים, אילוסטרציה
חוות חזירים, אילוסטרציה | צילום: רויטרס

פקחי רשות החקלאות באוסטרליה מבצעים באופן תכוף בחינה ובדיקות גנטיות של החזירים בחוות הגידול על מנת לזהות הכלאות מלאכותיות ולאכוף את חוקי הסגר. חוקים אלה נועדו לצמצם התפשטות מחוללים מגפתיים, בהם שפעת החזירים.

שר החקלאות האוסטרלי ציין כי הפרה של החוקים לפיקוח על ייבוא מן החי לא תתקבל בסובלנות. "מקרה זה מראה זלזול בוטה בחוקים המגנים על 2,700 שנות גידול חזירים באוסטרליה ועל איכות החזירים שמהם נהנים מיליוני אוסטרלים בכל שנה. החוואים הבריחו את הזרע כדי להשיג יתרון לא הוגן על מתחריהם באמצעות התערבות גנטית".

בארגון החוואים האוסטרלי כינו את המעשה "אנוכי ומאכזב ביותר" וציינו כי מעשה מסוג זה עשוי לפגוע בתעשייה כולה. בארגון מקווים כעת כי העונש שהטיל בית המשפט על השניים ירתיע את מגדלי החזירים שישקלו להפר את חוקי הייבוא בנושא החי בעתיד וימנע מקרים דומים.