"טרגדיה": מימדי האסון בהתפרצות הר הגעש בניו זילנד מתבהרים

47 בני אדם היו על האי, שכעת כולו מכוסה באפר – ביניהם נופשים מאוסטרליה, ארה"ב, גרמניה, סין, מלזיה ועוד. מהמשטרה נמסר שככל הנראה, השמונה שהוגדרו כנעדרים לא שרדו. "אנחנו הרוסים"

זמן צפייה: 00:17

יממה לאחר ההתפרצות הקטלנית של הר הגעש "האי הלבן" בניו זילנד, מימדי האסון הולכים ומתבהרים. הרשויות עדכנו היום (שלישי) כי שישה בני אדם נהרגו, וכי עדיין ישנו חשש כבד לשמונה נעדרים.

על פי משטרת ניו זילנד, 47 בני אדם היו על האי הלא מיושב בזמן ההתפרצות - 24 מאוסטרליה, תשעה מארצות הברית, חמישה מניו זילנד, ארבעה מגרמניה, ושניים מסין, אנגליה ומלזיה כל אחת.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

התפרצות הר הגעש בניו זילנד: מתחזקת ההערכה כי איש באי לא שרד

מטוס של צבא צ'ילה התרסק בדרך לאנטרטיקה – 38 מוגדרים נעדרים

הלך לעולמו חולה ה-ALS שהפך את אתגר דלי הקרח לוויראלי

אנשים מתעדים את התפרצות הר הגעש בניו זילנד
אנשים מתעדים את התפרצות הר הגעש בניו זילנד | צילום: רויטרס

על פי ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, ככל הנראה שלושה אוסטרלים נהרגו ו-13 נפצעו. מהרשויות במלזיה נמסר כי אזרח אחד נהרג, ומבריטניה נמסר כי שתי אזרחיות נפצעו. בכיר במשטרה המקומית התייחס לשמונה הנעדרים ואמר: "אני סבור כי אף אחד לא שרד".

ראשת ממשלת ניו זילנד, ג'סינדה ארדרן, נאמה בפרלמנט ואמרה: "היקף הטרגדיה הזאת היא נוראית. לאלה שאיבדו את משפחותיהם וחבריהם, אנו משתתפים בצערכם ואנחנו גם הרוסים". לטענתה, המסוקים שהועלו לאוויר על מנת למצוא סימני חיים לא איתרו דבר, בעיקר כי האי מכוסה באפר.

ג'סינדה ארדרן-ראשת ממשלת ניו זילנד
ג'סינדה ארדרן-ראשת ממשלת ניו זילנד | צילום: רויטרס

ארדרן שיבחה את צוותי החילוץ: "במאמצים שלהם להציל אנשים מהאי, הטייסים קיבלו החלטות אמיצות תחת נסיבות מאוד מסוכנות".

על פי מידע מהרשויות במדינה, 27 מהפצועים סובלים מ-71% כוויות בגופם. נוסף לכך, המכון הגיאולוגי בניו זילנד מזהיר כי יש סיכוי סביר שביממה הקרובה תחול התפרצות נוספת.

בחודש נובמבר, המכון הגיאולוגי בניו זילנד העלה את רמת הסיכון של הר הגעש לאחר שזיהו כי פעילותו התגברה. ההתפרצות האחרונה של אותו הר געש הייתה בשנת 1914, אז נהרגו 12 בני אדם.

מייקל שאד, תייר שטייל באזור, תיעד את ההתפרצות. לרשת BBC סיפר כי טיפס ללוע הר הגעש כחצי שעה לפני שהתפרץ. "הייתה פעילות וולקני גבוהה, ועדיין היה די בטוח לטייל באזור, אבל ניסו להגביל את גודל הקבוצות שיגיעו", סיפר. "בדיוק כשעלינו על הסירה בדרך חזרה מישהו הצביע בכיוון וראינו את זה, הייתי בשוק. הסירה הסתובבה ואספנו כמה אנשים שעוד חיכו על הרציף".