"המוסד ביקש מבנו של נשיא סוריה לשעבר להשיג מידע על אלי כהן"

על פי דיווח באתר החדשות NewsHub בניו זילנד, הארגון ניסה לגייס לפני כשנתיים את בנו של אמין אל-חאפז, שחי בפרבר של אוקלנד. "אני הבן של האדם היחיד שיודע איפה עצמותיו של המרגל קבורות"

זמן צפייה: 02:15

המוסד ניסה לגייס בעזרת שירות המודיעין של ניו זילנד את בנו של נשיא סוריה בשנות ה-60 אמין אל-חאפז, לפני שנתיים. זאת, כדי שיסייע באיתור מידע על מקום הימצאן של עצמותיו של המרגל אלי כהן, כך פרסם היום (ראשון) אתר החדשות NewsHub בניו זילנד.

לפי הפרסום, חאלד אל-חפיד, בנו של אל-חאפז, חי בפרבר של העיר אוקלנד בניו זילנד. "אני בנו של האדם היחיד שיודע איפה עצמותיו של כהן קבורות", אמר אל-חפיד לאתר. עוד סיפר כי סוכן של המודיעין הניו זילנדי עמד עמו בקשר בתחילת שנת 2018 באמצעות הודעות טקסט וניסה לגבש עסקה בינו לבין המוסד.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בשישי: סיפורו של המרגל אלי כהן שהפך לסדרה בנטפליקס

אלמנת המרגל אלי כהן בפנייה לאסד: "רחמים, שחרר את עצמותיו"

54 שנים לאחר הוצאתו להורג: סיפורו של אלי כהן מגיע ל"נטפליקס"

המרגל הישראלי אלי כהן
המרגל הישראלי אלי כהן | צילום: ללא קרדיט,

מהודעות הטקסט עלה כי המודיעין הניו-זילנדי ניסה לארגן פגישה בין אנשי המוסד לבין אל-חפיד בניו זילנד. בנו של הנשיא הסורי סיפר כי אנשי המודיעין הניו-זילנדי אמרו לו כי "השותפים שלהם" היו רוצים שידבר עם מקורבים של אביו שעדיין בחיים כדי לנסות ולדלות מהם מידע לגבי אלי כהן. עוד עולה מהדיווח כי הוא ביקש בתמורה לעזרתו לקבל סכום של מיליון דולר ואף העביר את פרטי חשבון הבנק שלו לאנשי המודיעין הניו-זילנדי שהעבירו את הבקשה למוסד. אלא שאנשי המוסד לא הגיבו לבקשת התשלום והעסקה לא התקדמה.

אל-חפיד הציג הודעות טקסט שקיבל מאיש המודיעין הניו-זילנדי עמו היה בקשר ולפיהן המודיעין הניו-זילנדי הביע מחאה בפני המוסד על "דממת האלחוט" לגבי בקשת התשלום שלו. זאת, לאור העובדה שהמוסד הוא שיזם את המהלך וביקש סיוע של המודיעין הניו-זילנדי. "אמרנו להם שאם לא נשמע מהם עד סוף שבוע הבא הכל מבוטל", כתב איש המודיעין הניו זילנדי.

כזכור, בשנים שפעל בסוריה הפך אלי כהן למקורב מאוד לאמין אל-חאפז.כאשר האחרון ביצע הפיכה ועלה לשלטון בסוריה, היתה לכהן נגישות חסרת תקדים לקבלת ההחלטות בסוריה. כהן היה כל כך מקורב לאל-חאפז עד שהאחרון רצה למנות אותו לתפקיד סגן שר ההגנה.