השריפות באוסטרליה: זיהתה קואלה עולה באש - והצילה אותה • צפו

שריפות הענק שמשתוללות במזרח המדינה כבר גבו את חייהן של מאות מחיות הכיס הקטנות - אך אחת מהן ניצלה בזכות תושייה של עוברת אורח. "כיסיתי אותה בחולצה שלי והצלחתי להוריד אותה מהעץ"

זמן צפייה: 01:37

בתוך אחד מאסונות הטבע הגדולים בהיסטוריה של אוסטרליה, שריפות הענק שמשתוללות במזרח המדינה וגובות בין היתר, את חייהם של מאות קואלות, ייזכר בעיקר הרגע שבו תועדה קואלה שניצלה בנס. טורי דוהארטי, אישה שעברה במקום, הבחינה בקואלה כשהיא פצועה וצמאה למים. תוך שניות היא ניגשה אליה, חילצה אותה מבין השריפות בעזרת החולצה שלה בלבד וכך גם הצילה את חייה. "ראיתי שהיא ניסתה לטפס על העץ, והלהבות אחזו ברגליה האחוריות. לכן כיסיתי אותה בחולצת הטי שלי והצלחתי להוריד אותה מהעץ. היה כל כך חם".

התיעוד המקסים, שבו נראית דוהארטי מורידה את החולצה שעל גופה מבלי לחשוב פעמיים, מרימה את הקואלה הפצועה ומצילה אותה מהאש, ריגשו רבים והפכו לוויראליות בעולם כולו. אתמול, נערך מפגש מרגש במיוחד לעיני המצלמות, כשזכתה האישה האמיצה לבקר את הקואלה הפצועה, שזכתה מאז לשם "לואיס".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בעקבות שריפות הענק באוסטרליה: עשן כבד בכל רחבי סידני

שריפות ענק באוסטרליה: 3 בני אדם נהרגו; אלפים פונו מבתיהם

העיתונים באוסטרליה הושחרו – במחאה על חקיקה נגד חופש העיתונות

לואיס הקוואלה, ניצל משריפה על ידי עוברת אורח
לואיס הקוואלה, ניצל משריפה על ידי עוברת אורח | צילום: חדשות 13

בפגישה ניתן היה לראות את לואיס אוכלת להנאתה עלים כשהיא יושבת בסל, והמחלצת שלה לצידה. שיין פלאנגן, עובדת בית החולים לקואלות, סיפרה: "את הכוויות שעל גופה אנו מכנים 'כוויות בעובי חלקי'. כמו כן, יש חלק אחר, קטן, בגופה עם כוויה בדרגה שלוש. לואיס נכוותה קשות בכפות ידיו ורגליו, אפה נכווה. אבל תראי אותה, היא אוכלת היטב וניכר שהיא מרוצה מהשירות שלנו בבית החולים".