תיירת ישראלית שנמלטה מהשריפות באוסטרליה: "הכבאים אובדי עצות"

יולי נופר, שמטיילת עם חברתה ביבשת מוכת השריפות, סיפרה בריאיון לחדשות 13 כי מתחולל כאוס מוחלט במדינה בעקבות הדליקות הרבות: "כל סידני מלאה בעשן חום מדכא ודרכים רבות חסומות"

זמן צפייה: 03:36

באוסטרליה ממשיכות להשתולל שריפות הענק שגבו את חייהם של רבים. אלפים מצאו עצמם לכודים לאורך החוף ונאלצו להתמודד עם העשן הכבד שמכסה אזורים רבים. בין אלפי האנשים שנאלצו להימלט מאזורי האש, היו גם שתי מטיילות ישראליות שבילו באוסטרליה. יולי נופר, אחת המטיילות, סיפרה בריאיון לחדשות 13: "זה היה נורא מלחיץ, כל אוסטרליה דיברה על זה".

נופר וחברתה טיילו לאורך החוף המזרחי כשהשריפות החלו להתפרץ. "ראינו שריפות שהחלו בשולי הכביש, ראינו את העצים מתחילים להתלקח ואת הכבאים אובדי עצות, לא יודעים איך להשתלט על כל זה", סיפרה נופר.

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-3112192053' autoplay='0' credit='חדשות 13' desc='השריפות באוסטרליה נמשכות' kid='1_ab2uveh8' duration='127'']

מפת שריפות באוסטרליה
מפת שריפות באוסטרליה | צילום: חדשות 13

לכתבות נוספות בנושא:

משבר האקלים: גל חום קיצוני באוסטרליה; 12 הרוגים בסופה בארה"ב

השריפות באוסטרליה: זיהתה קואלה עולה באש – והצילה אותה • צפו

בעקבות שריפות הענק באוסטרליה: עשן כבד בכל רחבי סידני

נופר תיארה את הכאוס הנורא שמתחולל במדינה בעקבות השריפות. "שמענו על חיות שנפגעו, על אנשים שעזבו את הבתים. כל סידני מלאה בעשן חום מדכא ודרכים רבות חסומות. בשלב מסוים היו 260 שריפות במקביל – העשן הגיע לכל הערים במדינה".

לדבירה היא שמעה כי תושבים באחת העיירות נאלצו להימלט באמצעות סירות מהאש שהשתוללה במקום: "שמענו שבאחת העיירות יש 4,000 אנשים שברחו מהשריפה. הם נאלצו לברוח אל תוך המים לאחר שהאש הקיפה את כל העיירה".