שממות שחורות ושרידי בע"ח: באוסטרליה מנסים להתאושש מהשריפות

היבשת ניצבה במוקד החדשות כאשר עלתה בלהבות ואיתה מאות מיליוני בעלי חיים. את היערות הירוקים החליף צבע שחור ששולט ביבשת, והחיות ששרדו מוגדרות כעת בסכנת הכחדה. "המטרה היא לבנות מחדש"

זמן צפייה: 08:44

יבשת אוסטרליה הייתה מוקד החדשות הקשות לפני כחודש כאשר עלתה בלהבות ואיתה מאות מיליונים של בעלי חיים. את יערות הענק הירוקים החליף צבע השחור ששולט ביבשת. אחרי חודשים של אש משתוללת ועשן כבד, התושבים יכולים סוף-סוף לנשום אוויר נקי, אלא שמתחת לפני השטח שוררת עדיין תחושה של מחנק כבד.

ביבשת עם מרחבים אינסופיים וחיבור עמוק ושורשי של האדם לטבע קשה להתאושש מפגיעה כל כך כואבת. אש השריפות כילתה על פי ההערכות בין 120 ל-180 קמ"ר של יערות, כ-34 בני אדם נספו ויותר מ-3,000 בתים נהרסו. מספיקה נסיעה קצרה מחוץ לעיר סידני כדי להבין את ממדי האסון כשהנוף הירוק והשופע מתחלף בן רגע בשממה שחורה ועצים עירומים.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הפרעות אכילה ובריונות בביה"ס: המאבק האישי של גרטה תונברג

2.1 מיליון משפחות חיות בישראל; נשואים מרוצים יותר מחייהם

רה"מ: אקדם מחיקת רישום פלילי לישראלים על שימוש והחזקה בקנביס

כבאים מנסים להשתלט על שריפות הענק באוסטרליה
כבאים מנסים להשתלט על שריפות הענק באוסטרליה | צילום: רויטרס

יותר ממיליארד בעלי חיים מתו בגל השריפות, בעלי חיים שלא היה להם לאן לברוח. כמה מהם מוגדרים כעת בסכנת הכחדה. דרמוט אוגרמן, נשיא הקרן העולמית לשימור חיות הבר WWF, אמר כי "אנחנו מתמודדים עם ההשלכות של המשבר של חיות הבר, המטרה עכשיו היא לבנות מחדש את אוסטרליה, כך שתוכל להתאושש מהר יותר באקלים העתידי".

למראות הזכורים של הקואלות שנפגעו בשריפה והקנגורואים הפצועים היה קשה להישאר אדישים. המונים נרתמו לעזור ולסייע. לחוות השיקום של ארגון"סידני ווילד לייף" שהוקמה בלב-ליבו של יער קטן בפרברי סידני הצטרפו במהלך השריפות האחרונות מאות מתנדבים. בארגון הקימו מרפאה ניידת שאוספת את בעלי החיים הפצועים מהאזורים שנשרפו ומעניקה להם טיפול ראשוני בשטח. ג'סטין סטיוארט, מתנדבת בכירה בארגון "סידני ווילד לייף" אמרה כי "כמה מן המתנדבים לוקחים את בעלי החיים לבתיהם, מטפלים בהם ואחרי שהם מחלימים משחררים אותם בחזרה לטבע".