דוח באוסטרליה: עלייה של 30% בתקריות אנטישמיות מ-2018

לפי פרסום של ארגון יהודי במדינה, תועדו השנה 368 תקריות של הטרדה או איומים כלפי יהודים – זינוק חד מהשנה שעברה. באחד המקרים שתועדו, אולץ ילד בן 12 לנשק את רגלי חברו המוסלמי לכיתה

זמן צפייה: 00:24

דוח שנתי על אנטישמיות שפורסם אמש (שלישי) באוסטרליה מצייר תמונה מדאיגה על היחס ליהודים במדינה. ב-2019 תועדו במדינה 368 תקריות של הטרדה או איומים על רקע אנטישמי – עלייה של 30% ביחס לשנת 2018.

"אנחנו מודאגים במיוחד ממקרים שבהם הקורבנות היו תלמידים צעירים", אמרה ג'ולי נתן, ראש חטיבת המחקר בארגון. "הדרך הלא מספקת שבה התנהלו בתי הספר במקרים אלו". בדבריה התייחסה נתן למקרה שבו אולץ ילד בן 12 לנשק את רגלי חברו המוסלמי לכיתה.

אוסטרליה מצטרפת למגמת העלייה בתקריות האנטישמיות שנרשמת בשנים האחרונות ברחבי העולם. בשבוע שעבר פרסמה הליגה נגד השמצה דוח שנערך ב-18 מדינות שממנו עולה כי אחד מכל ארבעה אירופים מחזיק בדעות שליליות נרחבות כלפי יהודים. תוצאות הסקר מצביעות על כך ששנאת יהודים נמצאת במגמת עלייה במדינות מרכז ומזרח אירופה, שבהן דעות קדומות אודות נאמנות כפולה ושליטה יהודית בעולם הפיננסי - עדיין נפוצות.

עוד בחדשות 13:

קורבין סירב להתנצל על אי הטיפול בתלונות על אנטישמיות

סקר: אחד מכל ארבעה אירופים – מחזיק בדעות "אנטישמיות ביותר"

"היהודים מתחזים": תקרית אנטישמית ברכבת התחתית בלונדון • צפו

צלבי קרס מרוססים על קברים בבית קברות יהודי בגרמניה, ארכיון
צלבי קרס מרוססים על קברים בבית קברות יהודי בגרמניה, ארכיון | צילום: רויטרס

הסקר, שמבוצע מאז 1964 באמצעות שאלון של 11 שאלות ומקיף יותר מ-9,000 נסקרים, מצא שחל גידול ניכר בעמדות אנטישמיות בארגנטינה, ברזיל, פולין, רוסיה, דרום אפריקה ואוקראינה ביחס לסקר שבוצע אשתקד. בפולין, בה חוק שנוי במחלוקת לגבי השיח על השואה עומד במרכז הדיון הציבורי בשנים האחרונות, ל-48% מהאוכלוסייה חל גידול בעמדות האנטישמיות לעומת 37% אחוזים ב-2015. כשלושה מתוך ארבעה פולנים הצהירו שהם מאמינים ש"יהודים עדיין מדברים יותר מדי על השואה".

בחודש אוקטובר פרסמה הליגה נגד השמצה שפורסם דוח ממנו עולה כי לפחות 12 בני אדם התומכים בעליונות לבנה נעצרו בארה"ב מאז הטבח בבית הכנסת בפיטסבורג בשנה שעברה בחשד לתכנון, איום או ביצוע של מעשה אנטישמי. עוד עולה כי מספר התקריות האנטישמיות במדינה נשאר גבוה, שכן נספרו 780 אירועים בחצי השנה הראשונה ב-2019, לעומת 785 מקרים באותה תקופה בשנת 2018.

בית חבד בפווי קליפורניה
בית חבד בפווי קליפורניה | צילום: החדשות 13

בדוח צוין כי רבים מהמקרים האנטישמיים, כולל אירוע הירי בבית חב"ד בקליפורניה שבו נהרג אדם ונפצעו שלושה, הושפעו מתקיפות קודמות של תומכי עליונות לבנה. היורה בבית חב"ד, ג'ון ארנסט, אמר שקיבל השראה למעשיו מהטבח במסגד בכרייסטצ'רץ שבניו זילנד במארס שעבר, שבו נרצחו 51 בני אדם.

בליגה נגד השמצה אומרים שסיפקו לרשויות "מידע מודיעיני קריטי" בנוגע ללפחות שלושה מבין 12 המקרים האנטישמיים שנספרו.