אוסטרליה: שש שנות מאסר לבכיר הקתולי שהתעלל מינית בנערים

ביהמ"ש האוסטרלי גזר את העונש על הקרדינל ג'ורג' פל, מי שבעבר היה האדם השלישי הכי חזק בוותיקן, בגין התעללות מינית בשני נערים בני 13 - לפני למעלה מעשרים שנה

הקרדינל ג'ורג' פל | צילום: רויטרס

בית המשפט באוסטרליה גזר הלילה (רביעי) שש שנות מאסר על הקרדינל ג'ורג' פל, מי שבעבר היה האדם השלישי הכי חזק בוותיקן והקתולי הבכיר ביותר באוסטרליה, בגין התעללות מינית בשני נערים בני 13 לפני למעלה מעשרים שנה. כמו כן, השופט המחוזי במדינת ויקטוריה קבע כי פל יחוייב לרצות עונש מינימלי של שלוש שנים ושמונה חודשים לפני שיהיה זכאי להגיש ערעור על גזר הדין שהוטל עליו.

כזכור, חבר המושבעים מסר את פסק הדין לפני כחודשיים, אבל הוא הותר לפרסום רק לפני כשבועיים. פל בן ה-77, שלאחרונה יצא לחופשה מתפקידו בתור שר הכלכלה של הוותיקן על מנת לטהר את שמו, נמצא אשם בהתעללות מינית בנער בן 13 וגם בארבעה מקרים של מעשה מגונה בנערים בני 13. האירועים שבהם הואשם אירעו בסוף שנת 1996 ובתחילת שנת 1997 בקתדרלת פטריק הקדוש, חודשים ספורים אחרי שפל נכנס לתפקיד הארכיבישוף של העיר מלבורן שבאוסטרליה.

צילום: רויטרס

האפיפיור פרנציסקוס, שבעבר שיבח את פל על כנותו, עוד לא מסר את תגובתו רשמית. כזכור, יומיים לאחר פסק הדין שניתן בחודש דצמבר, הוותיקן הכריז שפל ושני קרדינלים נוספים הודחו ממועצת היועצים של האפיפיור. ההרשעה של פל, שככל הנראה תוביל למאסרו, הביאה לגל הלם בקרב הקהילה הקתולית, ומהווה מכה למאבק האפיפיור בהתעללות מינית, לאחר שרק באוגוסט האחרון הכריז על מלחמה בתופעה.

כשפל יצא מבית המשפט, המתינו לו בחוץ אנשים שחוו התעללות מינית שהתאספו בחוץ. "אתה הולך להישרף בגיהנום. תישרף בגיהנום, פל", צעק לו אדם אחד. פל לא הגיב, אבל עורך דינו מסר שפל "תמיד שמר על חפותו וממשיך לעשות כך. הגשנו ערעור על הרשעתו ואנחנו נמתין לקבלת תוצאות תהליך הערעור". אחד המתלוננים המרכזיים בתיק סיפר: "כמו אנשים רבים שחוו התעללות, אני חוויתי בושה, בדידות, דיכאון ומאבק. לקח לי שנים להבין את ההשפעה של זה על חיי. בשלב מסוים הבנו שבטחנו במישהו שהיינו צריכים לפחד ממנו, ושאנחנו מפחדים ממערכות יחסים כנות שאנחנו צריכים לבטוח בהן".