רצח הישראלית באוסטרליה: גופתה של איה מסארווה תוטס בקרוב לארץ

קודי הרמן, הנאשם באונס וברצח, יישאר במעצר עד לחודש יוני. הנשיא ריבלין שיגר אמש מכתב תנחומים למשפחה: "מי יתן ולא תדעו עוד צער"

זירת השריפה בנשר
זירת השריפה בנשר | צילום: החדשות 13

רצח הישראלית באוסטרליה: גופתה של איה מסארווה תוטס בקרוב לישראל לאחר שהרשויות שחררו אותה לבני משפחתה שנמצאים במלבורן. הארון שבו תונח גופתה צפוי להגיע לארץ ביום רביעי.

בתוך כך, קודי הרמן, שהואשם ברצח ובאונס מסארווה, הופיע פעם נוספת בבית המשפט, הוא יישאר במעצר עד לחודש יוני. אמש, ‏נשיא המדינה ראובן ריבלין, שלח מברק תנחומים למשפחתה של מסארווה. "מרגע קבלת הבשורה על הרצח המזעזע עמדתי בקשר עם הגורמים המטפלים בנושא במשרד החוץ ואני מקווה כי בקרוב תוכלו להפרד ממנה ולהביאה למנוחות עולמים", כתב ריבלין", "מי יתן ולא תדעו עוד צער".

עצרת לזכר איה מסארווה
עצרת לזכר איה מסארווה | צילום: החדשות 13

בסוף השבוע השתתפו מאות בני אדם בעצרת מחאה בבאקה אל-גרבייה לזכר מסארווה. אחותה, נור, אמרה לכלי התקשורת שהגיעו למקום כי משפחתה זועמת על הדרך שבה הסתיימו חייה של איה. "נולדנו לחיות, לא למות ככה. הרוצח צריך להיענש. לא נשתוק, אנחנו כועסים ונראה זאת. זה לא מקובל", אמרה נור. לדבריה, בתחילה חשבה שאיה נחטפה אולם בהמשך התברר גורלה הטרגי. "אני לא מאמינה שאיבדנו אותה ככה. התכוונתי לבקר אותה בשבוע הבא וכעת היא תבוא לבקר אותנו, אבל רק גופתה. אין לי מילים. אני בהלם. היא לא עשתה כלום. היא רק הלכה הביתה", סיכמה בעצב.

מועדאד ביאדסה, פעיל חברתי שהשתתף בעצרת, אמר אז לחדשות 13: "ראש ממשלת אוסטרליה כבר ישב עם אביה של איה, ראש הממשלה בנימין נתניהו עוד לא מצא את הזמן לשבת ולדבר עם משפחתה, או לעשות מהלכים כדי להביא את גופתה בהקדם האפשרי".

קודי הרמן, המואשם ברצח איה מסארווה
קודי הרמן, המואשם ברצח איה מסארווה | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר באותו היום, הואשם קודי הרמן בן ה-20, בבית משפט באוסטרליה ברצח ובאונס מסארווה. כמו שהתרחש הבוקר, הרמן שמר על שתיקה. השופט פנה אליו ואמר: "החשד הוא שרצחת ואנסת את איה מסארווה". כשנשאל אם הוא יודע במה הוא מואשם, ענה הרמן: "כן".