אישום באוסטרליה: חשה תסכול בעבודתה - והחדירה מחטים לתותים

מי אוט טרין, שאחראית לכאורה לסערה שפרצה ביבשת הדרומית לאחר שלקוחות רבים איתרו מחט בפירות שרכשו, הואשמה ועלולה לקבל עד עשר שנות מאסר. "פעלה מתוך נקמה"

תותים שלתוכם הוחדרו מחטים ומסכנים את תושבי אוסטרליה
תותים שלתוכם הוחדרו מחטים ומסכנים את תושבי אוסטרליה | צילום: JOSHUA GANE

מי אוט טרין, שעבדה כמפקחת בחוות התותים "ברילישס" באוסטרליה, הואשמה היום (שני) כי החביאה לפני כחודשיים מחטים בתוך תותים ששווקו ברחבי אוסטרליה, ועלולה לקבל עד עשר שנות מאסר בכלא. האזרחית האוסטרלית, שהגיעה ליבשת כפליטה מוויאטנם, הואשמה בסעיפי הרעלה ובמהלך הדיון בבית המשפט, נטען כי הסיבה למעשה היו תסכול וכעס על מקום העבודה - שהובילו לנקמה. על פי האישומים, טרין בת ה-50 החדירה מחטים קטנות לתוך התותים ששווקו ממקום עבודתה, בין 2 עד 5 בספטמבר.

המקרה הראשון התרחש ב-9 בספטמבר, כשאדם שקנה בסופרמרקט מהתותים ששיווקה החברה, נגס בפרי ונתקל במחט שהוכנסה לתוכו. אחרי המקרה הגיע גל של דיווחים על מחטים בתותים של חברות שונות שמכרו את הפרי ששיווקה החברה. טרין, הפכה באופן מידי לחשודה ובדיקה שנעשתה בהמשך, העלתה שה-DNA שנמצא על אחד המחטים תאם ל-DNA שלה. כמו כן, לפי האישומים, יום לפני שנמצאו המחטים בתותים, טרין, שהיתה כאמור מפקחת, אמרה לקוטפים בחווה שלא יהיה יותר צורך בהם.

השופטת כריסטין רוני אמרה, שככל הנראה העובדת "פעלה מתוך טינה או נקמה" כלפי מקום עבודתה, והוסיפה שלא תשקול לאפשר לה שחרור בערבות עד אשר יהיה ברור מה הוביל למעשה. עורך דינה, מייקל קרידלנד, אמר שאין סיכון סביר שהיא תנסה לברוח. לדבריו, טרין פעלה על פי כל דרישות המשטרה עד עתה ובמקום למנוע ממנה להשתחרר בערבות, ניתן לחילופין להציב בפניה תנאים מקלים כמו אזהרה לשלילת אזרחותה במידה ויתבצע ניסיון כזה.

מוקדם יותר במהלך החקירה, דווח כי כוונתה של טרין הייתה "להפיל את החברה ולמוטט אותה". חוקר המשטרה האוסטרלית, ג'ון ווקר, אמר שהחקירה הייתה יוצאת דופן ונגעה כמעט לכל מדינה ביבשת. לדבריו דווחו בסך הכל כ-230 מקרים שבהם נמצאו מחטים בתותים, שמהם נפגעו 68 מותגים שונים של חברות למכירת פירות.